Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

5 expert vragen

  1. Internationale geldigheid das Welt auto

    Gevraagd op 31 juli 2017

    Ik overweeg bij een Duitse officiële VW dealer een VW Tiguan te kopen uit 2011 met een 1.4 TSI motor (110 kW) en 42.000 km op de teller. Er wordt een "das Welt Auto" garantie van VW b...

  2. Wat te doen bij een geïmporteerde auto uit Duitsland die behoorlijke waterschade blijkt opgelopen?

    Gevraagd op 15 maart 2017

    Mijn zoon heeft een auto geïmporteerd via een ( gerenommeerd ) bemiddelingsbedrijf en na alle checks vooral gedaan te hebben blijkt de auto nu behoorlijke waterschade te hebben opgelo...

  3. Bestaat er in Duitsland een soort BOVAG garantie voor aankoop van een occasion?

    Gevraagd op 6 februari 2017

    Ik overweeg uit Duitsland een occasion te importeren. Ik heb begrepen, dat er geen km registratiesysteem (NAP) bestaat, maar mogelijk een garantie ("BOVAG")Systeem ? M.vr. Groet m.i. ...

  4. Garantieclaim op reparatie dynamo in buitenland

    Gevraagd op 22 januari 2017

    Onderweg naar Italie heb ik een defect gehad aan de dynamo van mijn Toyota Landcruiser. Deze is toen door de Toyota dealer in Würzburg Duitsland vervangen. Dd 19-06-2015 Km stand 2900...

  5. Europlus-garantie voor een BMW gekocht in Duitsland

    Gevraagd op 26 juli 2016

    Ik heb een kleine 2 jaar geleden een BMW 530XD jahreswagen gekocht met Europlus garantie. Nog binnen de garantietermijn houdt de auto ermee op met de volgende diagnose van mijn BMW-dealer. De brandstofpomp is stuk en er zit ijzervijzel in de tank. De tank, de pomp en de leidingen moeten vervangen worden: schade bijna 9K Euro. De BMW-dealer noemt 2 mogelijke oorzaken, een kapotte pomp die het probleem veroorzaakt of iemand die in het verleden benzine heeft getankt i.p.v. diesel. De dealer geeft me ook aan dat dit niet ongemerkt kan gebeuren als je meer dan een paar liter tankt. De tank moet dan worden leeggepompt. Ik ben de enige berijder en ik tank altijd pas als de tank onder 1/3 of 1/4 vol is. Ik heb nooit eerder problemen met de auto gehad en ik kan er dus zeker van zijn dat er geen verkeerde brandstof is getankt sinds ik de auto in eigendom heb. Volgens mij moet het dus of intrinsiek de pomp zelf zijn die het heeft veroorzaakt of er moet in het eerste half jaar dat de auto als luxe huurauto heeft gereden (2 helft van het jaar staan ze dan bij BMW) iemand benzine hebben getankt i.p.v. diesel. Van dit laatste is echter niets bekend in de BMW-servicehistorie van de auto.