Bovag chassis schade door mover

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 25 juni 2020

Ik heb januari vorig jaar een caravan gekocht met Bovag garantie. Twee weken terug ging de besturingskast van de mover stuk en ben ik naar een specialist gegaan om de storing uit te lezen. De kast moest worden vervangen en is door hun verricht.

Bij hun onderzoek komen ze erachter dat de mover ondeskundig is gemonteerd door het gebruik van materiaal van een heel ander type mover. Het chassis vertoont een kromming ter hoogte van motoren. Om verdere schade te voorkomen is er voor 400 euro gerepareerd.

Het bedrijf zegt dat de verkoper dit moet hebben geweten. Die vraagt zich ook af hoe deze zo door de keuring is gekomen. Ik zie nu ook dat er geen keuringsrapport bij de verkoopbescheiden zit. Wat kan ik nog doen en krijg ik ooit een keuring voor elkaar? Dit hebben we nog nooit bij een Bovag bedrijf meegemaakt, we voelen ons zwaar bedonderd.

Antwoord van Harm

ANWB Expert

U heeft een caravan met Bovag garantie gekocht. Nu blijkt dat al bij de verkoop bekend moet zijn geweest dat er schade aan het chassis was. Als eerste kunt u daar de verkoper op aanspreken.

Als deze niet reageert of niets wil betekenen, kunt u de zaak bij de Bovag geschillencommissie voorleggen. Op onze website vindt u de stappen die u dan kunt nemen.