CTV automaat bonkt
Vraag gesteld door op 21 juli 2020
Nissan Note1,2 DIGS-S Connect edition CTV automaat bj 2014. Auto gekocht in mei. Na een week gebruik bonkte de automaat bij optrekken 2 keer behoorlijk hard daarna nog een paar keer. Dus terug naar Bovag garage. Daar met monteur een testrit gemaakt. Oplossing rustig mee optrekken en rijden (vreemd).
Dit is mijn derde auto met automaat nooit geen problemen mee gehad. Na korte tijd weer gebonk. Terug naar garage afspraak gemaakt. De auto is opnieuw ingelezen hoorde ik. Na korte tijd weer gebonk. Weer afspraak gemaakt. Olie van automaat vervangen werd er verteld en lange testrit gemaakt geen gebonk. Na twee dagen weer gebonk bij optrekken. Weer naar garage dit was maandag 20-07-2020 auto kan pas over twee weken nagekeken worden er werd mij ook verteld dat ze tijdens de testrit van de laatste en andere reparaties geen gebonk hadden gehoord. De Bovag garantie verloopt 2 oktober.
De garage is geen Nissan dealer ik krijg het gevoel dat ze me niet geloven maar ik zit wel met een automatische versnellingsbak die niet goed werkt. Mijn vraag: wat kan ik het beste doen?
Antwoord van Jos
ANWB ExpertUw onlangs aangekochte Nissan Note met CVT automaat bonkt zo nu en dan bij het wegrijden.
Het advies om rustig weg te rijden is uiteraard niet de oplossing. De CVT automaat kent wel bepaalde klachten en het omschreven schokken is er één van. Het lijkt wel of de garage met verse olie en een update had gehoopt het op te kunnen lossen maar er is mogelijk toch meer aan de hand.
In ieder geval lijkt het me overduidelijk dat er sprake is van een gebrek dat u heeft gemeld binnen de garantietermijn. Misschien moet u de garage over twee weken nogmaals de gelegenheid geven het gebrek op te lossen maar het aantal pogingen mag natuurlijk niet oneindig zijn. Wanneer het resultaat na de aankomende ingreep nog altijd niet bevredigend blijkt te zijn, lijkt het me slim om een ingebrekenstelling op papier te zetten. En gebreken die binnen de garantietermijn zijn gemeld dienen óók buiten de garantietermijn alsnog opgelost te worden.
Zie aanvullend ons stappenplan klachten na aankoop.
Deel deze pagina