Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Terugblik op 2019

Het afgelopen jaar is er door het team van ANWB Kamperen hard gewerkt aan verbeteringen en groei, waaronder de  overname van CKE en de vernieuwing van onze huisstijl. Daarnaast hebben we interessante trends in kaart gebracht gebaseerd op het bezoek op anwbcamping.nl.

Trends op anwbcamping.nl

 

Top 5 populairste bestemmingen op anwbcamping.nl

1. Frankrijk (17.778 boekingen)
2. Italië (2.846 boekingen)
3. Nederland (2.025 boekingen)
4. België (1.018 boekingen)
5. Kroatië (963 boekingen)

 

Populairste dag van aankomst:

27 juli 2019 (1.193 aankomsten)

 

Top 5 populairste thema’s:

1. ANWB Top Campings (65.165 pageviews)
2. CKE-campings (53.141 pageviews)
3. Kleine campings (51.948 pageviews)
4. Campings onderweg (44.114 pageviews)
5. Campings aan zee (25.459 pageviews)

 

Top 3 sterkst groeiende bestemmingen in 2019 t.o.v. 2018:*

1. Frankrijk +17% (17.768 vs. 15.125)
2. Luxemburg +15% (659 vs 572)
3. Duitsland +7% (936 vs 873)

*Minimum van 500 boekingen

 

  • Nederland telt ca. 3.426.000 kampeerders

  • Anwbcamping.nl telde 3.190.000 unieke gebruikers in 2019

  • Je zou kunnen stellen dat 93% van de Nederlandse kampeerders gebruik maakt van anwbcamping.nl.

 

ANWB Kamperen eigenaar van CKE

Per 1 januari 2019 is Camping Key Europe (CKE) door ANWB overgenomen. CKE maakte hiervoor onderdeel uit van Camping Key Alliance (CKA) in Zweden. Hiermee is de ANWB eigenaar en uitgever van deze paspoort vervangende kaart voor kampeerders, met in totaal maar liefst 1.000.000 kaarthouders in heel Europa!

Naast de ANWB, die de kaart in Nederland op de markt brengt, zijn er inmiddels 17 internationale organisaties gecontracteerd die namens Camping Key Europe de kampeerkaarten verkopen in een groot deel van Europa. Voor uw informatie, vindt u hieronder een lijst met alle CKE-partners in Europa. Deze partners hebben, net als de ANWB, een eigen logo in de linkerbovenhoek van de kaart: 

 

Country

Organisation

Belgium

Pasar

Slovenia

Avto-moto zveza Slovenije (AMZS)

Great Britain

The Caravan and Motorhome Club

Ireland

Irish  C. and Camping C

Portugal

Orbitur

Denemarken

DCU (Dansk Camping Union)

Italie

Plein Air

Denemarken

Vestbirk Camping - Campingpas.dk

Denemarken

Dansk Caravan Klub

Denemarken

DK Camping Club

Denemarken

FDM

Duitsland

ADAC

Noorwegen

NHO Reiseliv

Zweden

SCR Svensk Camping

Finland

Suomen Leirintäalueyhdistys

Swiss

TCS

Oostenrijk

Osterreichischer Camping Club

Duitsland

BVCD (Bundesverband der Campingwirtschaft in Deutschland e.V.)

 

Huisstijl ANWB Kamperen verfrist!

Misschien is het u opgevallen, maar sinds dit najaar is ANWB Kamperen bezig haar huisstijl op te frissen. Zowel de covers van KCK en de campinggidsen, als ook de digitale kanalen (Social Media en de portal) worden beter op elkaar afgestemd. Zo creëren we meer eenheid in alle producten van ANWB Kamperen.

 

Content & YouTube

Binnen ANWB is er een speciale afdeling die content maakt voor al onze kampeerproducten. Niet alleen worden artikelen geschreven voor onze printmedia: Kampeer en Caravan Kampioen, de specials Go Camping, Charme Campings en de Campinggidsen, maar ook voor de websites,  nieuwsbrieven en social media. De kampeerthema’s en onderwerpen worden zo optimaal op elkaar afgestemd om een zo’n groot mogelijk bereik te creëren. Ook zijn er het afgelopen jaar op het YouTube kanaal van ANWB Kamperen acht nieuwe animatievideo’s over veelgestelde vragen van kampeerders geplaatst: van het handig beladen van de caravan tot het plaatsen van een gasfles. Deze zomer volgen nieuwe video’s.