ANWB Gastvrij voor ondernemers

Wilt u meer fietsers en wandelaars over de vloer? Neem dan deel aan het ANWB Gastvrijprogramma. Wij zetten u letterlijk op de kaart bij 3 miljoen van onze 4,5 miljoen leden die er graag op uit gaan.

Meld u hier aan als ANWB Gastvrij Pluspunt

Liever eerst wat meer uitleg? Hieronder leggen we uit wat ANWB Gastvrij is en wat de voorwaarden zijn.

Wat is ANWB Gastvrij?

ANWB Gastvrij Pluspunten zijn locaties waar fietsers en wandelaars van harte welkom zijn. Voor de koffie, de lunch, of het diner. Om te overnachten, of om iets te bezichtigen. Maar ook om alleen een kleine reparatie aan hun fiets uit te voeren of te schuilen voor de regen.

Als fietsers en wandelaars bij u meer dan welkom zijn en uw locatie zich in de buurt van een fiets- en of wandelroute of knooppuntennetwerk bevindt, dan kunt u ANWB Gastvrij Pluspunt worden. U kunt meedoen aan acties die ANWB Gastvrij organiseert, maar ook uw eigen acties en kortingen bedenken voor ANWB-leden!

9 tips voor meer klanten in de zaak

Heeft u een horeca-onderneming? Een café, restaurant, eethuis, theetuin, hotel, snackbar, fietscafé, strandpaviljoen? En wilt u meer klanten in de zaak? Vraag dan hier het gratis Whitepaper ‘Meer klanten in de zaak’ aan en ga direct aan de slag met promotie- en marketingideeën voor de horeca.

Snel zien wat ANWB Gastvrij inhoudt? Bekijk hier de video!

Als u ANWB Gastvrij Pluspunt wordt, dan zetten we u letterlijk op de kaart bij fietsers en wandelaars. Al tijdens het plannen van hun tochtje, zien ze welke ANWB Gastvrij Pluspunten ze op hun gekozen route tegenkomen.

ANWB Gastvrij Plus

Alle ANWB Gastvrij Pluspunten krijgen het volgende:

  1. Een geel Gastvrij Plusicoon op de ANWB Fietsknooppuntenplanner (fietsers kunnen uw locatie meteen toevoegen aan hun route, bij uitprinten van de route staat uw Gastvrijpunt ertussen)
  2. Een eigen Gastvrijpagina met uw adres, een link naar uw website en ruimte voor uw eigen acties en kortingen voor ANWB-leden
  3. Vermelding bij gratis online ANWB fiets- en wandelroutes
  4. Vermelding in de gratis ANWB Fietsen-app (bij de routes, maar ook bij de 'In de buurt'-functie)
  5. Vermelding in ANWB routegidsen en op ANWB fietskaarten (bij gewijzigde druk)
  6. Een officieel geel ANWB Gastvrij Plusvignet om op de ruit of deur te plakken
  7. Gratis deelname aan ANWB (Gastvrij) consumentenacties
  8. Landelijke media-aandacht voor het ANWB Gastvrijnetwerk via eigen media (zoals Kampioen en Kampeer en Caravan Kampioen), social mediakanalen en diverse nieuwsbrieven

 

 

Als u ANWB Gastvrij Pluspunt wordt, dan spreekt het vanzelf dat u zich gastvrij opstelt naar fietsers. Om u te helpen waaraan u dan kunt denken hebben wij een aantal voorwaarden opgesteld.

 

  • Van mei tot en met september drie tot vijf dagen per week open vanaf 11:00 uur
  • Aan of in de buurt van een fiets- en/of wandelroute of knooppuntensysteem
  • Gratis toiletgebruik voor fietsers
  • Gratis opladen van accu’s van elektrische fietsen (een geaard stopcontact is voldoende)
  • Fietskaart van de omgeving om in te zien
  • Schuilplek voor fietsers en wandelaars bij regen
  • Bandenplakset
  • Fietspomp
  • EHBO set

Daarnaast heeft u de mogelijkheid (maar niet de verplichting) om korting te bieden op relevante producten en diensten aan ANWB-leden. Deze korting wordt vermeld op uw online profiel en is direct te zien voor fietsers. 

De looptijd van een ANWB Gastvrij contract is twee jaar. Dit is ivm de doorlooptijd van het vermelden op de gedrukte kaarten. Na twee jaar is het contract jaarlijks opzegbaar.

 

Eten & Drinken, slapen en recreatie

Wilt u zichzelf op de kaart zetten als café, restaurant, hotel of bezienswaardigheid. Bij ANWB Gastvrij betaalt u daarvoor één tarief: €110 per jaar (exclusief BTW).

 

 

Eten & drinken, slapen en recreatie

Wilt u zichzelf als ANWB Gastvrij Pluspunt op de kaart zetten als café, restaurant of hotel, dan betaalt u bij ANWB Gastvrij één tarief: € 110 per jaar (exclusief BTW).

 

ANWB Gastvrij Pluspunten kunnen aanbiedingen of kortingen verstrekken aan ANWB-leden. U kunt zelf aangeven op welke producten u korting geeft. ANWB-leden die gebruik willen maken van die kortingen dienen hun ANWB lidmaatschapspas te tonen (de echte pas of de digtale pas in een ANWB-app).

Elk ANWB Gastvrij Pluspunt ontvangt eigen inlogcodes om in de ANWB Gastvrijcommunity de gegevens te beheren die getoond worden op de websitepagina. Ook kunt u hierin een foto van uw bedrijf uploaden en aangeven of en waarop u korting geeft voor ANWB-leden.

Log hier in op de ANWB Gastvrij-community.

Bent u uw inloggegevens kwijt? Uw wachtwoord is altijd het e-mailadres waarmee u zich heeft aangemeld. Klik in het inlogscherm op 'Uw wachtwoord vergeten' om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Wij zijn pas vanaf 12.00 uur geopend en/of zijn niet drie dagen per week open, maar twee. Kunnen we dan nog wel deelnemen aan ANWB Gastvrij?

Jazeker kan dat. Het is dan wel belangrijk dat op de website de openingstijden goed worden vermeld, zodat er geen wandelaars of fietsers voor een dichte deur staan.

Wij hebben geen laadpaal voor fietsers, moet ik die nu aanschaffen?

Nee, dat hoeft niet. Een geaard stopcontact is al voldoende. De fietsers hebben zelf een adapter bij zich, waarmee ze de accu kunnen opladen.

Moet ik toestemming vragen om met vakantie te gaan?

Natuurlijk niet. Ga lekker op vakantie, maar zorg er voor dat je dit duidelijk vermeldt op je eigen Gastvrij-pagina, dan staan er geen teleurgestelde klanten voor een dichte deur.

Ben ik verplicht om aan ANWB Gastvrij-acties mee te doen en/of korting te bieden aan ANWB-leden?

Nee, dat is optioneel. U mag zelf een aanbieding doen aan ANWB-leden, maar hoeft dat niet. En u beslist ook zelf of u mee wilt doen aan de acties die wij vanuit de ANWB organiseren.

Ik ben een nieuw Gastvrijpunt en heb geen fietskaart van de omgeving.

Geen probleem, u krijgt van ons een kaart opgestuurd, na het retourneren van de overeenkomst. In dezelfde enveloppe vindt u een Gastvrij-vignet en deelnamecertificaat.

Ik heb geen fietsbandplaksetje en/of fietspomp.

Dit dient u zelf in huis te halen. Een eenvoudig plaksetje volstaat. Dit is voor een paar euro te koop.

In de overeenkomst staat dat wij tenminste van mei t/m september open moeten zijn. Worden er alleen in die periode acties aangeboden?

De ANWB Gastvrijpunten zijn 365 dagen per jaar zichtbaar op de fietsknooppuntenplanner, op de routepagina’s en in de ANWB Fietsen App. Wij organiseren het hele jaar door acties, ook in de winterperiode. Bij acties is het aantal aanmeldingen leidend. Er moeten genoeg Gastvrijpunten mee willen doen om de actie door te laten gaan. U wordt geïnformeerd over acties via de Gastvrij-nieuwsbrieven.

Lig ik wel aan een fietsroute?

In Nederland bestaat een fijnmazig fietsknooppuntensysteem. In de meeste gevallen ligt uw onderneming aan dat netwerk. U kunt dat zelf nakijken door in te zoomen op uw adres in: www.anwb.nl/fietsknooppuntenplanner.

Wij willen aan ANWB Gastvrij meedoen met meerdere vestigingen, kan ik korting krijgen?

Er bestaat inderdaad een kortingsmogelijkheid voor meerdere vestigingen. Neem hierover contact op met gastvrij@anwb.nl.

Wij willen met meerdere vestigingen meedoen aan ANWB Gastvrij, kan dat met 1 overeenkomst?

Dat kan. In dat geval maken we ook één verzamelfactuur voor het hoofdaccount.

Waarom is deelname aan ANWB Gastvrij miminaal 2 jaar?

Omdat Gastvrijpunten getoond worden op de gedrukte fietsknooppuntenkaarten . Die kaarten worden gemiddeld ééns in de twee jaar herzien.

 

 

 

 

Alles rondom fietsen op één plek

Uw klanten kunnen bij ANWB terecht voor alles omtrent fietsen. Op deze website vinden ze alles wat ze maar nodig hebben om heerlijk te kunnen fietsen. Waaronder:

Sluit u aan bij het grootste landelijke netwerk en wordt ook ANWB Gastvrij Pluspunt.

Meld u hier aan

Liever eerst wat meer informatie over bijvoorbeeld onze ongeëvenaarde bezoekcijfers en het vertrouwen dat het merk ANWB met zich meebrengt? Stuur ons dan een email op gastvrij@anwb.nl

Speciaal voor jou geselecteerd