Onverwacht hoge borg

Vraag gesteld door Onverwacht hoge borg op 17 mei 2018

Binnenkort gaan we oo vakantie naar Frankrijk. La bonne Anse Plage in Palmyre via booking.com geboekt. Kosten €580,- betaald. Nu van de accomodatie een contract ontvangen waarin staat dat we €800,- borg (zij noemen het aanbetaling) en €120,- schoonmaakkosten moeten betalen.
Dit vinden wij bizar hoog. Booking.com geeft aan dat het niet op de site stond en vragen of we 'accoord gaan met de veranderingen'. Dit gaan we absoluut niet. Een borg van ca €100 euro en max €50 euro schoonmaakkosten vinden wij reëel.
Kunnen wij ons bedrag van € 580,- terugeisen van booking.com zodat we een andere accommodatie kunnen zoeken en boeken?

Antwoord van Marika

ANWB Expert

U hebt via booking.com een accommodatie in Frankrijk geboekt voor €580, - . Nu ontvangt u van de betreffende accommodatie een contract waarin u wordt verzocht om een aanbetaling/borg van €800,-te voldoen plus €120, -schoonmaakkosten. Booking.com stelt u voor de keus om wel/niet akkoord te gaan met die kosten aangezien het niet op de site stond. U vraagt zich af of u het bedrag van €580, -terug kunt eisen.

Door het maken van een reservering met een reisleverancier, gaat u akkoord met o.a. de relevante annuleringsvoorwaarden van die reisleverancier, en alle aanvullende (leverings)voorwaarden van de reisleverancier die van toepassing kunnen zijn op uw reservering of uw verblijf. Indien u wenst te annuleren kunnen er kosten in rekening gebracht worden.