Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Verkeerde bedrag gevraagd op tolweg in Italië, nadat automatische poort kaart weigert.

Vraag gesteld door TonP op 1 augustus 2017

In Italië weigert de automatische tolpoort mijn tolkaart. Via de intercom krijg ik hulp, men vraagt een bedrag van €19,20 voor een stukje van een half uur. Ik zeg in in het Engels (ik spreek geen Italiaans) dat dit niet kan kloppen. Ik krijg een automatische rekening en kan doorrijden. Bedrag blijft hetzelfde.
Op mijn kaart staat dat ik bij entrata 413 op de weg kwam, de bon geeft aan entrata 414. Ik denk dat ze de Mont Blanc tunnel meerekenen,ik heb deze juist gemeden en de pas gereden om de tunnel te vermijden.
Hoe kan ik reclameren? Bij wie?
Ik heb tevens een lease auto en ben bang snel op nog meer kosten te komen.

Antwoord van Marika

Antwoord van Marika

ANWB Expert

U bent met de auto naar Italië geweest. Bij de automatische tolpoort wordt uw tolkaart geweigerd. Na het verkrijgen van hulp blijkt dat u te veel betaald hebt. U wilt weten hoe en waar u daarover uw beklag kunt doen.

Alleen als u kunt bewijzen dat er een onjuist bedrag in rekening is gebracht zal enig bezwaar stand kunnen houden. U kunt uw correspondentie richten aan:

Autostrade per l'Italia - Società per azioni
Via Alberto Bergamini 50
00159 Roma
autostrade.it

Indien u geen reactie krijgt of niet de gewenste reactie kunt u zich wenden tot het ECC (het Europees Consumenten Centrum). Zij kunnen hierin bemiddelen.

Meer informatie over tol in Italië vindt u op onze website.