Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

klacht indienen

Vraag gesteld door PeterBa op 1 juli 2017

Mijn beschadigde koffer wordt door Transavia niet vergoed. Waar kan ik een klacht indienen

Antwoord van Michiel

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Uw koffer is tijdens de vlucht met Transavia beschafigf geraakt. Transavia wil de schade niet vergoeden. U vraagt zich af op wie u de schade wél kunt verhalen.

De luchtvaartmaatschappij
Is uw koffer wel aangekomen, maar beschadigd? Dan moet u een aangifterapport (PIR) hebben. Dit is nodig om de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk te stellen. Deze claim moet u binnen 7 dagen na aankomst van de vlucht indienen.

Als u de schade bij thuiskomst pas ontdekt, kunt u alsnog een claim indienen. Stuur in dat geval een kopie van uw instapkaart en bagagesticker mee. U moet wel aannemelijk maken dat de schade is veroorzaakt tijdens de vlucht.

Reisorganisatie
Indien de vlucht onderdeel uit heeft gemaakt van een pakketreis, dan kunt u ook de reisorganisator aansprakelijk stellen voor de schade. Een reisorganisator is immers verantwoordelijk voor de ingeschakelde hulppersonen.

Reisverzekering
Andere mogelijkheid om de schade aan uw koffer vergoed te krijgen, is door een beroep te doen op uw eventuele reisverzekering.

Meer informatie over 'bagageproblemen bij de luchthaven' vindt u op onze website.