Hotelreservering annuleren

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 07 augustus 2019

Wij hebben op 9-6 een hotelkamer en parkeren (sleep en park arrangement) bij IBIS Amsterdam AirPort gereserveerd en betaald €120,00 voor 9-9. Op 20-6 is mijn geboekte reis door TUI geannuleerd omdat “de vlucht niet kan worden  bevestigd”. In verband hiermede was de hotelreservering niet meer nodig en heb ik deze geannuleerd. Dit heb ik online gedaan. Na 1 week had ik echter nog geen creditering ontvangen en heb ik per mail verzocht om creditering. Toen kreeg ik te horen dat ik volgens hen een reservering zonder restitutie heb geboekt. Hiervan is echter op zowel de nota als de bevestiging niets te vinden. Ik heb dit aangegeven en ook dat dit, zelfs als dat ik dat per ongeluk zou hebben gedaan, dit wel erg onredelijk is omdat de annulering ruim 2 maanden voor de datum van de overnachting ligt. Helaas bleven zij bij hun standpunt. Wat zijn mijn mogelijkheden?

Antwoord van Viola

ANWB Expert

U heeft uw hotelreservering geannuleerd. U heeft echter nog geen terugbetaling ontvangen, omdat u volgens het hotel zonder restitutie hebt geboekt. U wilt weten wat uw mogelijkheden zijn.

Of u kosteloos kunt annuleren, hangt af van de annuleringsvoorwaarden van de accommodatie. Om in aanmerking te komen voor terugbetaling moet u kunnen aantonen dat u inderdaad een boeking met kosteloos annuleren heeft gedaan.

Wanneer u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, kunt u hier mogelijk een beroep op doen. Misschien kunt u ook een beroep doen op de ‘betwiste betalingsregeling’ van uw creditcardmaatschappij.

U kunt meer over annulering lezen op onze website.