Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Aferry geeft niet de juiste vertrektijd door

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 3 september 2019

Op 23 juli 2019 hebben we een overtocht gepland staan (geboekt via Aferry) bij Adria Ferries. De tocht is van Ancona naar Durres Albanië. De informatie die wij hebben ontvangen op onze bevestigingspapieren klopt niet. We moesten ons 17 uur melden. We waren er op dat tijdstip, maar de ferry was al vertrokken. Het bleek dat het tijdschema was aangepast. We waren hierover niet ingelicht. Volgens Adria Ferries hebben zij dat wel doorgegeven aan Aferry. Aferry heeft het verzuimd aan ons door te geven. GElukkig kon de boeking omgezet worden naar een dag later. We moesten echter wel een hotelovernachting boeken.

Onze vraag is:
Kunnen we ergens terecht met onze klacht en zo de hotelkosten verhalen? En andere klanten hiervoor waarschuwen!

Antwoord van Henny

Antwoord van Henny

ANWB Expert

Via Aferry heeft u een overtocht geboekt van Ancona naar Durres, Albanië. Toen u vlak voor de vertrektijd daar aankwam, bleek dat de boot al vertrokken was.
De vertrektijd was gewijzigd. Dit is niet aan u medegedeeld. Om die reden heeft u de overtocht pas de volgende dag kunnen maken en heeft u een extra hotelovernachting moeten boeken. Bij wie kunt u een klacht indienen en uw extra hotelkosten verhalen?

U kunt een klacht indienen bij Aferry. Hiervoor kunt u bemiddeling vragen bij het ECC (Europees Consumenten Centrum). Het ECC geeft advies en bemiddelt kosteloos bij geschillen tussen consumenten en ondernemers van een andere EU staat, plus Noorwegen en IJsland.

Meer informatie over het ECC vindt u op onze website.