Voucher D-reizen

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 06 april 2021

Welke stappen moeten wij ondernemen om het geld van onze voucher terug te krijgen van de geboekte reis naar Kroatie in september 2021, nu wij vanmorgen hoorden dat D reizen failliet is.

Antwoord van Marlijn

ANWB Expert

U heeft een voucher van D-reizen (voor een reis naar Kroatië). Uit uw vraag maak ik op dat u deze voucher heeft ingewisseld voor een reis naar Kroatië in september 2021. U wilt weten welke stappen u (nu D-reizen failliet is verklaard) moet nemen om uw geld terug te krijgen.

D-reizen is aangesloten bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). De SGR garantieregeling houdt in dat u in geval van faillissement van de reisondernemer toch de waarde van uw voucher/geboekte reis terug krijgt.

Op de website van de SGR kunt u lezen wat u het beste kunt doen.

Wacht bericht SGR af
Daar staat o.a. dat de SGR de klanten van D-reizen individueel zal informeren. U ontvangt zodra het kan een uitnodiging om uw claim in te dienen. Ze adviseren het bericht van de SGR af te wachten en de SGR-website en social media in de gaten te houden.

Bewijs
Zorg dat u de voucher goed bewaart. Deze moet u samen met de boekingsbevestiging en factuur van de (geannuleerde) reis plus betalingsbewijs (conform de SGR garantieregeling) bij uw claim te voegen.

Meer informatie: