Wateraansluiting op stacaravan gebrekkig

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 30 mei 2019

Wij staan op een nieuwe campingjaarplaats met onze stacaravan. Voor het aansluiten van voorzieningen (water/stroom) betaalden wij ruim 600 Euro aan de campingeigenaar, plus natuurlijk het staanplaatsgeld. Nu blijkt dat de waterdruk veel te laag is, waardoor onze geiser niet aanslaat (slechts een pisstraaltje), dus: geen warm water. Een installatateur heeft ernaar gekeken en zegt dat het probleem niet aan onze caravan ligt. De campingeigenaar heeft het probleem nog steeds niet opgelost. Tenslotte hebben wij betaald voor een goed functionerende watervoorziening en sinds 1 april hebben wij geen warmwater. Wat zijn onze rechten en de plichten van de campingeigenaar? (De camping is niet aangesloten bij Recron o.i.d.)

Antwoord van Marlijn

ANWB Expert

U heeft een campingjaarplaats met stacaravan. Voor het aansluiten van water/stroom heeft u de campingeigenaar ruim € 600 betaald. Nu blijkt de waterdruk veel te laag, waardoor u geen warm water heeft. De installateur zegt dat het niet aan uw caravan ligt. De campingeigenaar heeft het probleem nog niet opgelost.

Als vaststaat dat het probleem niet bij uw stacaravan ligt, dient de campingeigenaar het probleem te (laten)verhelpen. Mogelijk is hierover iets opgenomen in de algemene voorwaarden of het parkreglement.
Mocht u dit nog niet hebben gedaan, dan adviseer u aan de campingeigenaar schriftelijk in gebreke te stellen en om herstel van het probleem te vragen. Lukt dit niet, dan is het redelijk dat u (een gedeelte van) de aansluitingskosten terug krijgt.

Indien u er niet met de campingeigenaar uitkomt, kunt u niet naar de Geschillencommissie Recreatie omdat de camping niet is aangesloten bij de RECRON. In dat geval zult u het geschil aan de rechter moeten voorleggen.

Meer informatie over vaste staplaats op de camping vindt u op onze website.