Schadevergoeding op verkeerde bankrekeningnummer overgemaakt

Vraag gesteld door jschaareman op 05 mei 2015

Bij een schadegeval is de tegenpartij schuldig bevonden en is de vergoeding toegezegd door Alliance. (verz.mij. van de tegenpartij). Helaas door toedoen van mijn verzekering (die 112schade in heeft geschakeld waar ik niet om gevraagd heb) een verkeerde bankrekening doorgegeven. Hierdoor is waarschijnlijk de vergoeding op een ander bankrekening nummer terecht gekomen. Al geruime tijd telefonisch bezig om het geld te krijgen, maar krijg geen medewerking van 112 schade die melden dat Alliance een intern onderzoek aan het doen is en wacht (al 2 maanden) op dit onderzoek. Wat zijn mijn mogelijkheden om iemand aansprakelijk te maken om het geld te krijgen?

Antwoord van David

ANWB Expert

U kunt een aangetekende brief sturen en navraag doen waarom de procedure zoveel tijd in beslag neemt. Mogelijk is dit nog in behandeling bij de desbetreffende bank. Mocht dit geen duidelijkheid geven, dan kunt u mogelijk een klacht indienen bij het Kifid (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening).