Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Onterechte schade geclaimd door auto verhuurder

Vraag gesteld door Reteb op 13 februari 2018

2 weken geleden heb ik heel goedkoop (8,83 per week) een auto gehuurd bij Goldcar in Gerona. Auto weer schadevrij ingeleverd op 3 februari om 6.15 uur er was niemand van Goldcar aanwezig, ze gaan pas om 12.30 uur open. Na 2 dagen belasten ze mij voor 2 schades a 200 euro per stuk. Dit is inmiddels van mijn creditcard afgeschreven. Ik heb bezwaar gemaakt, dit is afgewezen ze hebben me 2 vage foto's gestuurd waarop de schade te zien zou zijn. Van 1 schade is niets te zien, bij de 2e zit een vage veeg (ik vermoed vuil).
Mijn gevoel is dat ze de uiterst lage huurprijs trachten te compenseren door schades op te voeren. Wat kan ik hiertegen ondernemen. Hartelijk dank. Peter Ottenbros

Antwoord van Michiel

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Ondanks dat u bij Goldcar de huurauto schadevrij heeft ingeleverd, stellen ze u voor 2 schades aansprakelijk. U vraagt zich af hoe nu te handelen.

Enige waterdichte bewijs om aan te tonen, dat u de huurauto schadevrij heeft ingeleverd, is een getekende ontvangstbevestiging verhuurder waarop is aangegeven dat de auto schadevrij is ingeleverd.

Wellicht heeft u bij het retourneren foto's gemaakt van de auto, waaruit blijkt dat desbetreffende schades niet aanwezig waren.

Indien u kunt aantonen dat u de auto schadevrij heeft ingeleverd, dan kunt u de afschrijving van de schades door de verhuurder, betwisten bij uw creditcardmaatschappij.

ECC
Bij grensoverschrijdende geschillen binnen de EU kunt u zich wenden tot het Europees Consumenten Centrum. Aan deze dienstverlening zijn geen kosten verbonden.

Informatie over auto huren in het buitenland vindt u op onze website.