Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

terugroep actie Almera Tino

Vraag gesteld door Robegas op 7 april 2015

Half maart kreeg ik een brief van Nissan Nederland dat mijn Nissan Almera Tino uit 2003 in aanmerking kwam voor een terugroep actie vanwege het feit dat er problemen zouden kunnen ontstaan met het passagiers airbagsysteem.

Ik heb toen meteen een afspraak gemaakt met de Nissan dealer in Almere (Brockhoff).

Vandaag de auto gebracht en men vertelde mij dat ik er op kon wachten zodat ik de auto weer kon meenemen. Ik reed na de controle bij de dealer weg en zag dat er een melding in mijn scherm verscheen dat er een storing in het airbag systeem zou zijn en dat ik dit onmiddellijk moest laten controleren door de Nissan dealer. Dus ik weer terug naar Brockhoff en verteld dat ik een melding in mijn scherm had. Men beweerde dat de storing al aanwezig was toen ik de auto afleverde. Dit had de desbetreffende monteur die de controle deed aangegeven. Dit was absoluut niet het geval! Ikzelf heb het vermoeden dat tijdens de controle iets fout is gegaan en dat ze dit verdoezelen.

Bij aflevering voor de controle waren en geen storingen gemeld door het systeem van de auto. Er werd mij medegedeeld dat ze wel naar het probleem wilde gaan kijken (moest de auto achterlaten), maar dat ik dan wel voor de kosten moet opdraaien!

Kunt u mee advies geven welke stappen ik verder kan ondernemen? Voor mijn gevoel sta ik machteloos in dit gebeuren! Ook durf ik met deze storing niet meer de weg op te gaan,( kan het fout gaan met het airbagsysteem.

Rob

Antwoord van Annemieke

Antwoord van Annemieke

ANWB Expert

U heeft uw auto voor een terugroepactie naar de garage gebracht. U krijgt de auto vervolgens terug met een storingsmelding. Deze melding heeft u niet eerder gezien.

Als de garage een fout maakt waardoor er een schade ontstaat is de garage hiervoor verantwoordelijk. In dat geval moet de garage het (nieuwe) probleem oplossen zonder dat daar voor u kosten aan zijn verbonden. Het is wel zo dat u deze fout zult moeten aantonen. Het kan nodig zijn hiervoor een expert in te schakelen. U zult het standpunt van de garage eerst even moeten afwachten.

Voor de wijze waarop u de garage kunt aanspreken verwijs ik u naar ons stappenplan reparatie en onderhoud.