Rechten op teruggave geld na geluidsoverlast op een vakantiepark.

Vraag gesteld door Rutger F. Mauritz op 05 juni 2015

Een weekend op een vakantiepark doorgebracht.
De eerste twee nachten ernstige geluidsoverlast, waardoor we niet of nauwelijks konden slapen. Vanwege deze wanprestatie geld terug gevraagd. Geweigerd, hoewel probleem erkend werd, maar niet als probleem werd gezien.
'Dat hoort er nu eenmaal bij op een vakantiepark; wij hebben ons best gedaan.
Geen klachtenprocedure overigens.
Kan ANWB hierbij helpen?

Antwoord van David

ANWB Expert

Het park (RCN) is wel aangesloten bij RECRON, maar RECRON zegt, dat zij er zijn voor ondernemers en niet voor particulieren.
Er is dus een Geschillencommissie Recreatie, waar ik de klacht aan zou kunnen voorleggen?



***

Reactie van David Sjoer:

Bedankt voor uw reactie. Dat is inderdaad mogelijk. U dient ten eerste uw klacht schriftelijk aan het park kenbaar te maken, dit kunt u het beste met een aangetekende brief doen. Wordt de klacht dan niet opgelost, dan moet u binnen twee maanden nadat u daarover met de ondernemer contact heeft opgenomen, het geschil aan de geschillencommissie voorleggen. Het klachtengeld bedraagt € 52,50 en de ondernemer dient dit bedrag (deels) te vergoeden indien u (deels) in het gelijk wordt gesteld. Meer hierover vindt u in de brochure van de geschillencommissie