Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Laadpaal weigert

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 3 oktober 2023

Goedemorgen, mijn 10 jaar oude laadpaal laadt niet meer. Knippert rood als hij wordt verbonden met mijn Zoe. Kabel al vernieuwd zonder effect. Paal werd aangelegd door de PluginCompany - ik krijg geen contact met het Belgische telnr dat op hun website staat noch via hun contactformulier. Kunt u mij adviseren wat te doen? Kan ik een ander (welk) bedrijf inschakelen?
Ik woon in Driebergen.
Mijn dank.

Antwoord van Pieter

Antwoord van Pieter

ANWB Expert

Uw laadpaal werkt niet meer en u vraagt wat u hieraan kunt doen.

De ANWB heeft geen ervaring met onderhoud en reparatie aan privé-laadpalen. De Wegenwacht kan wel een groot aantal publieke laadpalen openen en controleren en herstellen maar dit zijn echt de palen waarvan de Wegenwacht ook toegang heeft tot technische informatie. Als ThePluginCompany niet reageert ben ik bang dat ze niet meer actief zijn op deze markt. Er zijn wel bedrijven die dit soort service aanbieden zoals: Laadpunt.nl. 

Na 10 jaar is de kans groot dat er voor de huidige laadpaal geen onderdelen meer verkrijgbaar zijn aangezien de techniek waarschijnlijk verouderd is. Voor dit soort producten is 10 jaar al behoorlijk oud, zo was bijvoorbeeld 3 fase laden toen nog lang niet zo veel voorkomend als nu.
Wanneer u besluit de laadpaal te vervangen kunnen wij u hier uiteraard wel bij helpen. Wij bieden palen aan in samenwerking met Eneco.

Veel meer kunt u lezen op onze pagina hierover: ANWB laadpaal kopen.