Fiat 500 terugroepactie
Vraag gesteld door A. Vorstenbos op 10 januari 2021
Volgens uw medewerker die ons laatst geholpen heeft, komt onze Fiat 500 uit 2011 in aanmerking voor een terugroepactie, hij heeft dat telefonisch gevraagd aan uw kantoor, echter als wij het gaan opzoeken komt hij niet in aanmerking hiervoor, wij hebben problemen met de waterafvoer waardoor de hele zijkant van de auto drijfnat was en er schinmelplekken tevoorschijn kwamen, en nu met het natte koude weer komen de plekken weer, dit is niet prettig en schadelijk, kunnen jullie mij vertellen of we nu wel of niet terug kunnen naar Fiat? Het betreft kenteken ***.
Antwoord van Jos
ANWB ExpertUw auto heeft last van een waterlekkage in het interieur en u vraagt zich af of daar een terugroepactie voor bestaat.
Op basis van het kenteken staat er geen terugroepactie geregistreerd. Dat lijkt me ook niet onlogisch omdat een dergelijke recall betrekking moet hebben op emissie of een verkeersonveilige situatie. Hoe vervelend een waterlekkage ook is, de verkeersveiligheid is daardoor niet direct in het geding.
Dan rest nog altijd wel de vraag of u met deze klacht terug kunt naar de verkoper. Want dat is dan juridisch gezien de verantwoordelijke partij. Je zou gerust kunnen stellen dat een waterlekkage door een gebrekkige afvoer of een constructieve fout niet iets is wat je hoeft te verwachten. De auto is echter inmiddels een kleine 10 jaar en wordt het op basis van aanschaf nieuw 10 jaar na dato lastig iemand nog aansprakelijk te stellen. Ik zie echter dat de laatste tenaamstelling van uw auto afgelopen oktober heeft plaatsgevonden. Mogelijk heeft u toen de auto gekocht en is dit gebrek té kort na aflevering om te accepteren en kunt u wat mij betreft wel terug naar de verkoper.
Zie eventueel aanvullend ook ons Stappenplan klachten na aankoop.
Deel deze pagina