Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

garage maakt de auto niet goed en vraagt steeds om bijbetaling

Vraag gesteld door paulaleenders op 18 januari 2018

ik heb een Suzuki swift. deze lekt olie. de carterpan zegt de garage. ik heb de auto al 4 keer aangeboden. steeds beloofd de garage de auto goed te maken. helaas is dit nog niet gelukt. de auto blijft lekken. de garage zegt steeds dat het iets anders is? en ik moet iedere keer bijbetalen.
nu lekt de auto weer. ik moet de auto brengen maar het kan zijn dat de auto ergens anders weer lekt en dus wordt het bijbetalen, was het antwoord. ik ben nu ongeveer al 250 euro kwijt. ik ben het vertrouwen in deze garage kwijt.
wat kan ik doen?
en hoe voorkom ik steeds het bijbetalen.

Antwoord van Annemieke

Antwoord van Annemieke

ANWB Expert

U heeft uw auto al vier keer naar de garage gebracht in verband met een olielekkage. De lekkage is nog steeds niet verholpen. U moet steeds meer kosten betalen voor deze reparatie.

Als u uw auto wegbrengt naar de garage voor een reparatie mag u verwachten dat de garage als goed vakman handelt. Het is natuurlijk de bedoeling dat het gebrek zo snel mogelijk wordt opgelost. Het kan echter zijn dat er meerdere oorzaken mogelijk zijn van een gebrek. Dan is het probleem niet altijd direct opgelost. In dat geval moet u in principe de reparatiekosten gewoon betalen. Dat is alleen anders als u kunt bewijzen dat de garage een fout heeft gemaakt. Bijvoorbeeld als het verkeerde onderdeel is vervangen, of verkeerde handelingen zijn verricht. U moet dit dan wel aan kunnen tonen. Bewijs leveren kan lastig zijn. Zijn er onderdelen vervangen, vraagt u dan de oude onderdelen.

Meer informatie over reparatie en onderhoud en het stappenplan klachten na reparatie vindt u op nze website.