Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Massaslot inbouwen in auto

Vraag gesteld door A.Versluijs op 3 juni 2015

Ik heb al meer dan een jaar last van het feit dat m'n accu leegloopt binnen zéér korte tijd (meestal binnen 1 dag). De auto is hiervoor meermaals meerdere dagen en zelfs weken weg geweest, onderzocht door specialisten van GMTO, maar de oorzaak is nog steeds niet boven water. Nu overweeg ik een massaslot te plaatsen tezamen met een batterij op de OBD stekker om de geheugens van de radio e.d. vast te houden. De ANWB schijnt een "op afstand bedienbaar" massaslot te verkopen, kan hier echter niets over vinden. Wie weet er meer van?

De auto is trouwens een Honda Accord 2.4i executive automaat van 2006 met ca 160.000 km op de klok.
Alles is al zo'n beetje losgeweest, binnenverlichting, kofferbak, dashboard kastje, enz. Alle deuren per deur centrale vergrendeling en raambediening losgehad, 7x nieuwe accu, nieuwe dynamo, aansluitingen massakabels nagelopen, met een ampéremeter in rust gemeten, zekeringen daarbij steeds om en om losgehaald.... maar nog steeds niet opgelost.

Antwoord van Jos

Antwoord van Jos

ANWB Expert

In het verleden verkocht de ANWB de z.g.n. Battery Guard. Helaas is dat géén winkel product meer van de ANWB.
Via de volgende link komt u wel bij een aanbieder van dit soort producten.
http://accuweb.nl/accu-toebehoren/accu-bewaker/

Het is overigens wel opmerkelijk dat een auto met zo'n goede en betrouwbare reputatie zo'n hardnekkige storing geeft. Ik lees overigens van de collega's van de Wegenwacht dat lekstroom bij de CRV nog weleens voorkomt dat te maken met de automatische verlichting. Dit is op te vangen door het licht helemaal uit te schakelen maar is reparatie noodzakelijk. Misschien 'n nuttige hint.




***

Reactie van A.Versluijs:

Bedankt, zal de garage nog eens goed naar de automatische (Xenon) verlichting laten kijken.



***

Reactie van Philipp:

Ik heb wel eens gelezen dat bij het parkeren van sommige auto's ZONDER deze op slot te doen (bijvoorbeeld bij stalling in een garage) de uitstapverlichting (onderaan het portier) blijft branden, ook bij gesloten portier. Getest kan worden worden of de lekstroom die er kennelijk is, samen hangt met het al dan niet op slot zetten van het voertuig.