Hoe te reageren op vordering parkeergeld Pula Parking Kroatië?

Vraag gesteld door giesmo op 05 januari 2018

Namens Pula Parking stuurt een advocaat Kuzmanovic een vordering van 280 euro vanwege niet betaald parkeergeld in augustus 2014. De bestuurder is ervan overtuigd dat hij destijds geen bon onder de ruitenwisser heeft gezien. Kantoor Van der Meer Philipsen stuurt een brief, of wij het bedrag plus vertaalkosten binnen 8 dagen willen betalen.
De brief is niet ondertekend. De zinsnede "binnen 8 dagen betalen" lijkt gekopieerd uit de advocatenbrief. Het is een zeer onrealistische eis voor een bedrijf/advocatenkantoor dat 3,5 jaar nodig heeft om een brief over een boete van 15 euro te sturen.
Het kantoor maakt de juridische status van dit schrijven niet duidelijk. In een e-mail n.a.v. telefonisch overleg spreekt men van een ingebrekestelling.
Het bedrag van € 280,- wordt niet verantwoord. Het parkeergeld destijds bedroeg minder dan € 20,-.
Is de vordering überhaupt rechtmatig? Wordt de vordering gecontroleerd op echtheid?
Ik heb kantoor van der Meer Philipsen dit gevraagd:
- Uw kantoor stuurt een ondertekende brief met uitleg van de gevolgde procedure en inachtneming van wettelijke termijnen
- Degene die het dossier behandelt maakt duidelijk dat M Kuzmanovic inderdaad gevolmachtigde is, en dat de kosten die hij vordert in redelijkheid te verhalen zijn

Moet ik ongeacht de volgende reactie voor 10 juli (14 werkdagen) dit bedrag betalen?

Antwoord van Marika

ANWB Expert

Op ons platform is deze vraag de afgelopen dagen meerdere keren gesteld.

Om de discussie op één plek te voeren, verwijs ik u voor ons antwoord en eventuele updates naar de volgende vraag: Parkeerboete Kroatië niet betaald, dwangsom gerechtsdeurwaarders ontvangen

 


***

 

 

 

Reactie van giesmo:

 

 

Prima, dank voor de verwijzing. Ik heb een reactie geplaatst. Toch: wel of niet betalen voor nu?