Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Online Italiaanse tol betalen

Vraag gesteld door Roy-S op 28 september 2018

Afgelopen week zijn we in de regio Como over een stukje snelweg gereden die onder het tolregime van Autostrada Pedemontana Lombarda valt.

Hier staat geen tolhuisjes, alleen je kenteken wordt gescant.
Betalen dient binnen 15 dagen te gebeuren om een boete en incassoprocedure te voorkomen.

ik probeer de tol te betalen via de website ( https://apl.pedemontana.com ), maar krijg steeds een error.

ik heb hierover de hulplijn gebeld die op de website staat.
Hier spreekt men ongeveer evenveel Engels als in en gemiddelde kleuterklas.

met wat handen-en-voeten-communicatie zei die beste italiaan tegen me dat ik het na 20 minuten nog maar eens moest proberen, en anders een email moest sturen.
u raadt het al: nergens een email adres te vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat kan ik nu het beste doen, aangezien ik wel binnen 15 dagen moet betalen om een boete te voorkomen?

Antwoord van Marlijn

Antwoord van Marlijn

ANWB Expert

U heeft in Italië gereden op een tolweg (Autostrada Pedemontana Lombarda). Daar wordt het kenteken gescand en het tolgeld moet dan binnen 15 dagen worden voldaan. Het lukt u niet het tolgeld te betalen via de opgegeven website.

Ik heb voor u gekeken op de website. U kunt de Engelse taal selecteren. Vervolgens kan men zich registreren (links onder 'register') en daarna de tol betalen. Ik kreeg geen 'error', maar de mogelijkheid om online te betalen. Wellicht ligt het aan uw computer en kunt u het eens proberen in een andere browser (Chrome of Firefox).

Op de website kunt u de contactgegevens vinden. Hier kunt u wellicht aanvullende informatie vragen als de online betaling niet lukt.

 

Reacties

C. Westbroek

Auteur - 26 mei 2023

Een week geleden had ik vrijwel hetzelfde probleem. Eerst krijg je de boodschap 3 dagen te wachten totdat het tolstation de info had verwerkt. Vervolgens  lukte het niet vanaf de website (na diverse registraties) te betalen. Het te betalen bedrag bleef op € 0,- staan.  Gelukkig kreeg ik vandaag  een Engels sprekende medewerkster aan de telefoon (nummer staat op de ticket die uit de automaat van het tolstation kwam), en kreeg ik  een mail met  Iban nummer  waarmee ik kon betalen vanaf mijn NL bank.