Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

geen vergoeding bij gehuurd materiaal wat kapot is gegaan.

Vraag gesteld door Diggie op 25 augustus 2017

We hebben in Portugal een surfboard gehuurd. Dit is kapot gegaan tijdens het gebruik hiervan. Wij moesten de kosten van een nieuw board betalen. Wij hebben een doorlopende reisverzekering, deze vergoedt niet het bedrag wat wij aan de surfshop moesten betalen.
Verzekering zegt: geen vergoeding op gehuurd materiaal.
Kunnen wij nu nog het geld van de surfshop eisen, zij zouden volgens de reisverzekering hiervoor verzekerd moeten zijn.

Antwoord van Annemieke

Antwoord van Annemieke

ANWB Expert
U heeft in Portugal een surfboard gehuurd. daar is schade aan ontstaan. U heeft deze schade vergoed. Uw reisverzekering biedt hiervoor geen dekking.


In geval van huur bent u als huurder verantwoordelijk voor eventuele schade. U moet het gehuurde in dezelfde staat weer inleveren. Is er schade, dan is die voor uw rekening, tenzij hier een verzekering voor is afgesloten bij de verhuurder. Is dat niet het geval, dan zijn de kosten voor u.

Uw reisverzekering dekt kosten op grond van de voorwaarden. Zijn gehuurde zaken uitgesloten, dan kunt u de kosten niet claimen op uw reisverzekering.

De verhuurder is niet verplicht alle schades te verzekeren. U bent degene die is aan te spreken in geval van schade. U zou het contract na kunnen kijken om na te gaan onder welke voorwaarden u het surfboard heeft gehuurd en welke verzekering er is afgesloten.