Digitenne ontvangst

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 23 september 2019

Hartelijk dank voor uw reactie op mijn vraag over digitenne ontvangst.
U heeft volkomen gelijk dat dit een probleem met KPN Telecom betreft. Maar het in dit verband geraadpleegde Callcentrum bleek er niet in voorzien om "niet" abonnees adequaat te woord te kunnen staan. Om nu al uw suggestie te volgen naar de geschillencommissie te gaan lijkt mij nog een stap te snel omdat ik niet zou weten welk "geschil" ik heb met KPN, wel ben ik zeer geïrriteerd door de hele gang van zaken en op grond van feiten weet ik dat er vele kampeerders zijn die gelijkluidende ervaring hebben.
Aangezien ik denk individueel niet zoveel verder te komen meen ik dat een groter belangen collectief zoals de ANWB meer kans van slagen heeft de genoemde verslechtering van de KPN dienstverlening (en de wettelijk verplichte Free-to-Air ontvangst) in het belang van vele kampeerders onder hun aandacht te brengen.

Antwoord van Annemieke

ANWB Expert

U geeft aan dat het zou kunnen helpen als de ANWB, als grote organisatie, wellicht meer zou kunnen bereiken bij KPN dan u alleen. Zoals ik u echter eerder aangaf  is dit niet een gebied wat tot het werkterrein van de ANWB hoort.

Een dergelijke actie kan dan ook vanuit de ANWB niet worden opgestart. Mocht u een geschil hebben met de camping zelf, dan valt dit wel binnne ons adviseringsterrein. Vragen over de rechten die u zelf heeft op de camping kunt u dan ook gerust aan ons stellen.