Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

is camper centrum Vaassen een bonafide handelaar?

Vraag gesteld door CAMPERfeestje op 6 april 2016

ik wil daar een camper van € 41000,- kopen en vraag me dat af.

Antwoord van Leo

Antwoord van Leo

ANWB Expert

U vraagt of camper centrum Vaassen een bonafide bedrijf is.

De ANWB doet geen onderzoek naar de bonafiditeit van bedrijven en op internet zijn weinig ervaringen te vinden over dit bedrijf, wat een goed teken kan zijn.

Wat opvalt op de site van Camper Centrum Vaassen is dat bij de beschrijving van bestaande type campers verkeerde foto's zijn afgebeeld, wat verwarring kan veroorzaken en niet erg professioneel overkomt.

Camper Centrum Vaassen is voor zover ik kan nagaan geen lid van de BOVAG waardoor u bij een eventueel geschil geen gebruik kunt maken van de geschillencommissie. Tevens zult u de garantievoorwaarden goed moeten lezen om de omvang van de garantie te kunnen beoordelen.

Een aankoopkeuring door een onafhankelijke partij als DEKRA is zeker aan te bevelen om de staat van de camper vast te stellen alvorens de koop gesloten wordt.



***

Reactie van monico:

ik heb een camper gekocht bij deze zaak. de afhandeling is zeer slecht verlopen. voor reparaties maken zij gebruik van niet betrouwbare garages. ook de informatie bij aflevering klopt niet. zeer af te raden om daar uw camper te kopen.



***

Reactie van Albemarg:

Bij CCV (nu Aucam mobility in Zwolle, nu weer CCV) dit voorjaar, in goed vertrouwen, een camper van 2011 gekocht (TEC Lift 682/enkele bedden/hefbed). Op zich zag de camper er mooi uit, zowel van binnen als buiten, maar:1. De afgesproken grote beurt was NIET uitgevoerd. Veel later is dit toegegeven.2. Achterbanden (volgens CCV) apk goedgekeurd, maar door onze eigen garage als zeer slecht beoordeeld en niet verantwoord om er mee te rijden.3. Ook de distributieriem was in slechte staat en moest vervangen worden.4. Na al het bovenstaande een campercheck laten uitvoeren en hieruit bleek dat de camper o.a. schade aan het dak te hebben en zou de waardevermindering € 15-20.000 zijn. Schadeherstel zou in de fabriek uitgevoerd moeten worden.Na juridische hulp (non-conformiteit en dwaling) is uiteindelijk een schikking getroffen.Camper retour en wij het aankoop bedrag terug (zonder de gemaakte kosten).Wat wij al verwachten: deze camper stond na 6 dagen gewoon weer te koop, zonder melding van schade(verleden), maar wel de volle prijs.Dus: Denk goed na voordat je daar iets koopt en laat vooraf een onafhankelijke campercheck uitvoeren. Zet alle aankoop bedragen op papier,zodat ze later niet kunnen zeggen dat dit niet betaald is (o.a.inruil camper en rijklaarmaken).Dit kan je veel ellende (stress en geld) besparen.Ons vertrouwen heeft een behoorlijke deuk gekregen.U bent gewaarschuwd!Dit is nog maar een beperkt verhaal van wat er heeft afgespeeld. Eind nov. 2016 is deze camper helaas WEER verkocht, volgens deskundigen had het vocht al redelijk huis gehouden en waren er zogenaamde "reparaties" uitgevoerd. Weer is er juridische hulp ingeschakeld om de koop ongedaan te maken. Begin mei 2017 gezien dat de camper weer te koop staat bij CCV.!!!!!!!!!!!!



***

Reactie van Fam dz:

Wij hebben ook een slechte ervaring met Aucam Mobility in Zwolle (welke nu waarschijnlijk weer overgegaan is in Camper Centrum Vaassen).

We kochten een intregraal camper. Het zag er keurig uit maar bleek uiteindelijk flinke vochtproblemen te hebben. Wij hebben na 6 maanden de camper met flink verlies moeten verkopen (aangezien Aucam niet meer bestond konden wij nergens meer op terugkomen).

Wees voorzichtig met de aankoop van een camper daar. Laat uw camper eerst altijd checken door een deskundig bedrijf.



***

Reactie van Henkst:

Ook wij hebben wat minder goede ervaring met deze zich Camper Centrum noemende Handelaar. Een paar jaar geleden. zij hadden de camper in de goedkopere klasse staan die wij wilden hebben. Na de koop langs bij onze 'eigen' BOSCHg Garage en bleek dat de banden vervangen moesten worden( kwamen wel door de APK) waren niet berouw baar. Uitgedroogd en ver over de data. Hadden we dus beter naar moeten kijken de kennis had ik nog niet. De remmen: onvoldoende bleek bij een test. De voering lag er zelfs los in bij, de voor wielen. De datum van de distributieriem was niet te achterhalen. Ze hadden mondeling gemeld dat als het nodig was dat die vervangen zou zijn. Niet dus. Ook de beloofde beurt was dus bleek achteraf niet uitgevoerd. Tijden het onze aan aanwezigheid kwam er nog iemand met een daar gekochte camper ( een wat duurdere klasse dan die van ons waar diverse dingen niet goed waren. De communicatie met die klant verliep moeizaam. Indien je een wat duurdere camper kan aanschaffen ga dan naar een gerenommeerd kampercentrum is mijn advies. en leg ook mondeling gemaakt overeenkomsten vast in het koopcontract. De camper die wij zochten konden wij bij anderen niet vinden dus moesten we het een en ander bij de koop toe nemen onervaren als we waren hebben we wat "leergeld" betaalt dus. Wel werd genoemd dat hun camper onder BOVAG garantie worden verkocht, maar blijken dus zover ik kan nagaan géén lid van de BOVAG te zijn. Reclameren achteraf had geen enkel zin bleek, vaak gebeld en gaven "niet huis" De aftersales was dus 0,0. Helaas.



***

Reactie van Camper Centrum Vaassen:

Geachte, Wij hechten veel waarde aan uw reactie / mening. Naar aanleiding van uw referentie waarin u aangeeft niet tevreden te zijn over de kwaliteit van onze service. Wij betreuren ten zeerste dat ons product ondanks onze grondige controle niet naar tevredenheid is. Wij hebben kwaliteit en klantvriendelijkheid erg hoog in het vaandel staan en hechten veel waarde aan een goede relatie met onze klanten en willen graag uw vertrouwen herwinnen. Onze kwaliteitsmedewerker wil graag met u in contact komen om te informeren of wij uw klacht naar tevredenheid kunnen oplossen. Wij stellen uw reactie erg op prijs. met vriendelijke groet,