Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

aankoopfactuur auto

Vraag gesteld door molen45 op 21 november 2016

Wij hebben op 22-10 een 2e hands auto gekocht bij de dealer.
Wij hebben betaald en de auto staat op onze naam en is ons bezit.
Wij hebben echter geen factuur ontvangen omdat er bij de dealer een "bug" zit in de facturatie module. In onze verzekeringsvoorwaarden staat dat wij bij eventuele schade in het bezit moeten zijn van de originele aankoopfactuur.
We hebben alleen een orderbevestiging ontvangen. Na diverse telefoontje en emails krijgen we steeds als antwoord dat er een probleem is met het administratie pakket. Wat kunnen we hieraan doen om in bezit te komen van een aankoopfactuur.

Antwoord van Michiel

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Op 22 oktober 2016 heeft u bij een autobedrijf een auto gekocht. De auto is betaald en geleverd. Tot op heden heeft u geen aankoopfactuur ontvangen vanwege een probleem met computer van het autobedrijf. U heeft de factuur nodig voor uw verzekeraar. U vraagt zich af hoe nu te handelen.

Ik adviseer u per aangetekende brief de garagist te sommeren binnen 7 dagen alsnog zorg te dragen voor toezendig factuur. Leg uit dat uw verzekeraar hierom vraagt. Een factuur kan ook in WORD worden opgesteld of desnoods handgeschreven.

Mocht de verkoper alsnog niet meewerken, dan kunt u eventueel schermen met de fiscus. Een bedrijf dient zijn administratie op orde te hebben.

Mocht de garagist BOVAG lid zijn, dan kunt u ook contact opnemen met het bemiddelingsburo van de Bovag.