Constructiefout auto

Vraag gesteld door Marlon op 31 mei 2018

Geachte heer/mevrouw,

Op 1 Mei heb ik een aangetekende brief gestuurd naar het hoofdkantoor van Seat, met daarin de vraag dat ik een oplossing wil voor mijn Seat Exeo 1.8 TSI van bouwjaar 2011 die ik bij de dealer heb gekocht en altijd netjes dealer onderhouden is, het probleem is het motorolie verbruik wat ontzettend hoog is en waar mijn motor uiteindelijk van kapot zal gaan, ik heb al advies gevraagd aan jullie experts en die hebben mij ook gelijk gegeven dat dit niet mag, nou is het zo dat ik tot op heden nog niks van ze heb vernomen terwijl ik zeker weet dat de brief is aangekomen via track and tracé, nou is mijn vraag wat ik nou het beste kan doen?


Antwoord van Marika

ANWB Expert

U hebt een aangetekende brief verstuurd, die tevens al ontvangen is door de dealer, maar u krijgt geen reactie daarop. Uw auto blijkt namelijk een hoog verbruiker te zijn. U vraagt zich af wat u nu het beste kunt doen.

Indien het inderdaad gaat om een gebrek dat u nog niet had hoeven verwachten dan kunt u er voor kiezen om de dealer een laatste kans te geven om tot een oplossing te komen (schriftelijk). Indien u daar geen reactie op krijgt dan staat het u vrij om het geschil ter beoordeling voor te leggen aan de Geschillencommissie Voertuigen (indien de verkoper is aangesloten bij BOVAG).

Voor de wijze waarop u de verkoper kunt aanspreken verwijs ik u naar ons stappenplan klachten na aankoop.