Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

had ik recht op vervangend vervoer?

Vraag gesteld door jansenior-1 op 4 februari 2016

vraag aan Yda:
had ik recht op vervangend vervoer?
de zaak :
in september j.l. hadden mijn vrouw en ik een overtocht geboekt met de nachtboot van Hirshals (DK) naar Stavanger (N), vertrek donderdagavond 20 uur, 800 km van hier, Kolham, dus gepland vertrek donderdagmorgen 8.30 uur.
De woensdag ervoor bleek de radiateur van de auto lek, gevonden door WW-station. Ik ben WW lid met woonplaats hulp en vervangend vervoer, auto kon niet meer op tijd gerepareerd worden. In eerste instantie oordeelde iemand op de Alarmcentrale ja, wel vervangend vervoer, maar toen het er op aankwam niet meer.
Wij hebben een auto moeten lenen (BETAALD). Een klacht hierover werd afgewezen, de poging om middels een ingezonden brief in uw magazine anderen te laten weten dat zo'n vervangend vervoer-extra niets waard is mislukte (brief natuurlijk niet geplaatst, alleen Halleluja-brieven halen het).
Maar, had ik toch wel recht op vervangend vervoer?

Antwoord van Michiel

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

U vraagt zich a of u eind september 2015 geen recht had op vervangend vervoer van de ANWB, toen collega's van de Wegenwacht een lekkage constateerde in de radiateur van uw auto.

Uit uw dossier bij de ANWB Alarmcentrale en Team Klacht blijkt dat de radiateur van uw auto (door het servicecentrum van de ANWB te Groningen) binnen 48 uur hersteld/vervangen kon worden. Indien uw auto binnen 48 uur na pechmelding kan worden gerepareerd, komt u op grond van de geldende voorwaarden niet in aanmerking voor vervangend vervoer.

Uiteindelijk heeft u ervoor gekozen met een andere auto op vakantie te gaan.

Voor klachten over producten en diensten van de ANWB kunt u terecht bij ANWB Team Klacht: teamklacht@anwb.nl