Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Aflevering 2e-hands auto niet volgens afspraak

Vraag gesteld door Jan van Aken op 24 juli 2018

Ik heb op 30 april jl een occasion gekocht bij Wassink Autogroep te Nijmegen. Bij aflevering was niet alles in orde. Ben inmiddels drie keer met de auto teruggeweest, maar nog lang niet alles is opgelost. Ik wordt aan het lijntje gehouden, denk ik.
Op de upgrade van de navigatie staat de rondweg Eindhoven nog niet op, maar de garage beweert dat ik de laatste upgrade heb die door Kia wordt geleverd...
Ik zou graag een advies hebben over wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat ik krijg waarvoor ik betaald heb.
De auto gaat nu voor de vierde keer een dag naar de garage...

Antwoord van Michiel

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Op 30 april 2018 heeft u bij een dealer een gebruikte KIA aangeschaft. De auto kent en antal gebreken, waarvoor u binnenkort voor de vierde keer terug gaat naar de dealer. U vraagt zich af wat uw rechten zijn.

Alvorens uw vraag deugdelijk te kunnen beantwoorden, ontvang ik graag eerst aanvullende informatie van u:
  • Koopprijs?
  • bouwjaar?
  • kilometrage?
  • (BOVAG) garantie?
  • Wat waren de afspraken over kartmateriaal navigatie?
  • Welke gebreken zijn nog altijd niet verholpen?


***

Reactie van Jan van Aken:

Er is inmiddels een vierde afspraak gemaakt (7 aug.), waarbij is toegezegd twee belangrijke onderdelen te vervangen. Ook zal er dan naar een niet goed werkend touche-screen gekeken worden. Blijft over dat ik een verouderde navigatiekaart heb. Na informatie bij KIA blijkt de jongste up-grade inderdaad al een paar jaar oud te zijn. Onbegrijpelijk!
Even 7 augustus afwachten dus.



***

Reactie van Michiel Claesen:

Graag verzoek ik u antwoord te geven op mijn (bovenstaande) aanvullende vragen.

Tot besluit wijs ik u nu alvast op onze informatie over Klachten na aankoop op onze website.



***

Reactie van Jan van Aken:

Zijn de antwoorden die ik geef op uw vragen voor een ieder, die ingelogd is, zichtbaar?