Ondeugdelijk raammechanisme geleverd

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 28 maart 2022

Wat kan ik doen? Raammechanisme gekocht bij auto-recycle-bedrijf.  Blijkt scheuren te bevatten.
Ben extra hiervoor een eind het land in gereden.
Graag mogelijke stappen aanreiken. Kan ik ondersteuning krijgen van ANWB?

Antwoord van Henny

ANWB Expert


U heeft een raammechanisme gekocht bij een auto-recycle bedrijf. Dit blijkt scheuren te bevatten. Uw vraag is wat u kunt doen.

Na de aankoop blijkt dat het product niet voldoet aan de verwachtingen. Het heeft niet de eigenschappen die beloofd waren of er is sprake van een verborgen gebrek. Je kunt de verkoper hierop aanspreken. Hieronder vindt u daarvoor een stappenplan. Heeft u een klacht over het gekochte raammechanisme, ga dan terug naar de verkoper en geef hem de gelegenheid om met een oplossing te komen.

Garantie

Heeft u garantie dan hoeft u alleen maar aan te tonen dat er sprake is van een gebrek. 

Non-conformiteit

Los van garantie kunt u een beroep doen op non-conformiteit. U moet daarbij  bewijzen dat het product niet voldoet aan de verwachtingen die u op grond van de overeenkomst mocht hebben.

Op onze website vindt u een stappenplan klachten na aankoop.