Faciliteiten vakantiepark dicht vanwege coronamaatregelen
Vraag gesteld door op 18 december 2021
Heb eerste week van januari een 8 persoons vakantie geboekt bij Landal voor mij, mijn kinderen en kleinkinderen. Nu zijn alle faciliteiten i.v.m. corona gesloten en kunnen de kleinkinderen niet vermaakt worden met de binnen faciliteiten. Is voor mijn kinderen met kleinkinderen geen optie. Mag ik kosteloos annuleren. Heb ook een annuleringsverzekering via Landal, maar deze gebeurtenis wordt niet gedekt volgens mij.
Antwoord van Henny
ANWB ExpertU heeft de eerste week van januari een 8-persoons vakantieverblijf geboekt bij Landal voor u, uw kinderen en kleinkinderen. Alle binnen faciliteiten zijn gesloten in verband met corona. Dit is voor uw kinderen en kleinkinderen geen optie. Uw vraag is of u kosteloos mag annuleren.
Niet zonder meer kosteloos annuleren
Het park is geopend en de accommodatie is wel beschikbaar. In dat geval kunt u niet kosteloos annuleren. Wanneer er coronamaatregelen zijn waardoor u niet naar de accommodatie kunt dan adviseren wij om met de verhuurder tot een oplossing te komen. Bijvoorbeeld door een andere datum af te spreken. U en de verhuurder zijn uiteindelijk beiden verantwoordelijk voor de naleving van de coronamaatregelen.
Samen een oplossing zoeken
Ons advies is met de ondernemer contact op te nemen en de mogelijkheden te bespreken. Misschien is het mogelijk de annuleringskosten te delen met de ondernemer. De kosten van annulering vindt u terug in de verhuurvoorwaarden; deze lopen over het algemeen op naarmate de datum van uw verblijf dichterbij komt.
Verder kunt u misschien om een voucher vragen.
Omboeken naar een ander moment is ook een mogelijkheid. Het is dan wel mogelijk dat u een bedrag moet bijbetalen als de prijs hoger blijkt uit te vallen voor de nieuwe boeking.
Deel deze pagina