All risk dekking en 'oude' schade

Vraag gesteld door A. Schilder op 29 december 2021

Wij hebben onze auto via SnappCar verhuurd en met schade teruggekregen. Nu vergoedt Allianz de schade niet helemaal vanwege “oude schade”. De schade bedraagt waarschijnlijk 2400 euro ex btw en ons deel wordt 480 euro. Wij vinden dit niet in verhouding staan. Wij dachten met allrisk dekking, dit probleem niet te hebben. Wat kunnen we doen?
 

Antwoord van Marlijn

ANWB Expert

U heeft uw auto via SnappCar verhuurd en met schade teruggekregen. De verzekeraar vergoedt niet alle schade omdat er ook sprake zou zijn van ‘oude’ schade.

In de eerste plaats adviseer ik u na te gaan wat er in de polisvoorwaarden staat over ‘oude’ schade en hoe daarmee door de verzekeraar wordt omgegaan. U bent het niet eens met de hoogte van het bedrag dat voor eigen rekening blijft (480 euro). U kunt uw verzekeraar vragen of u het rapport kunt ontvangen waarin dit is vastgesteld.

Als u zich niet kunt vinden in het rapport, kunt u desgewenst een contra-expertise laten uitvoeren. Dat is over het algemeen voor eigen rekening.

Verder bestaat er de mogelijkheid een klacht indienen bij uw verzekeraar. De klachtenregeling vindt u in de polisvoorwaarden. Bent u niet tevreden met de geboden oplossing, dat kunt u eventueel een klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).