Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Ryanair annuleerde vorig jaar mijn vliegreis, ik heb aangegeven geld terug te willen

Vraag gesteld door J. Brouwers op 28 mei 2021

Ryanair annuleerde vorig jaar mijn vliegreis, ik heb aangegeven geld terug te willen, zij hebben nog niet betaald.

Antwoord van Henny

Antwoord van Henny

ANWB Expert

Ryanair annuleerde vorig jaar uw vliegreis vanwege het coronavirus, maar u heeft nog steeds geen geld terug.

Als u een klacht heeft over de afhandeling van uw zaak door Ryanair is het van belang dat u allereerst uw klacht bij Ryanair aanmeldt. Dat kan via de mail, chat of via de klantenservice: Nederland – Klantenservice (ryanair.com)

Komt u niet in contact met Ryanair en bent u verzekerd voor rechtsbijstand, neem dan contact op met uw verzekeraar. Soms is rechtsbijstand ook meeverzekerd in een reisverzekering. Ik raad aan dit na te kijken.

Ook zijn er bedrijven die helpen bij het terugkrijgen van het geannuleerde ticket (bijvoorbeeld Aviclaim of Euclaim). Deze bedrijven vragen hiervoor wel een percentage van het bedrag dat u terug ontvangt.