Overlast vakantiepark de Scheepsbel te Doornspijk
Vraag gesteld door J. de Boer op 30 juni 2021
Wij hebben een seizoenplaats op vakantiepark de Scheepsbel te Doornspijk. Wij hebben hier altijd met plezier gestaan, leuk plekje met speeltuintje achter onze caravan. Nu is het minder leuk, het park is overgenomen door Capfun en wij hebben de mededeling gekregen dat wij na dit seizoen niet meer terug kunnen komen omdat de seizoenplaatsen plaats moeten maken voor de chalets die er geplaatst worden. Wij waren in de veronderstelling dat wij dit seizoen nog rustig op ons plekje mochten vertoeven, maar niets is minder waar. Wij vertoeven momenteel op een bouwplaats i.v.m. het plaatsen van chalets en het graven van geulen bestemd voor kabels en afvoer. 's Morgens om 7 uur worden wij al gewekt door het lawaai van de graafmachines en het speelplaatsje heeft plaats moeten maken voor chalets. Dit hele gebeuren is begonnen nadat wij ons staangeld al hadden betaald en vooraf niets met ons is besproken . Als wij alles van tevoren hadden geweten waren wij niet teruggegaan. Wij hebben nog een gesprek gehad met de desbetreffende verantwoordelijke, maar wil tot dusver niet over compensatie praten. Hoe kunnen wij dit oplossen, foto's en video's zijn beschikbaar.
Antwoord van Annemieke
ANWB ExpertU heeft een seizoenplaats gehuurd en betaald. Inmiddels is de camping echter overgenomen en vinden er allerlei bouwwerkzaamheden plaats. U heeft daar last van en kunt niet genieten zoals u dat mocht verwachten bij aanvang van de huurperiode.
Als u een plaats huurt, dan mag u verwachten dat u daarvan onder normale omstandigheden gebruik van kunt maken. U hoeft niet te verwachten dat er volop gebouwd wordt. Het kan natuurlijk wel zijn dat een camping wordt overgenomen. De nieuwe eigenaar kan vervolgens de camping veranderen en plannen doorvoeren en verbouwen. maar als daardoor overlast volgt is het wel zo netjes om de campinggasten daarvoor zoveel mogelijk te behoeden en/of op enige wijze te compenseren. U kunt daarbij denken aan een mindering van de huurprijs of eerder vertrekken en teruggave van de niet-genoten dagen. Het is goed om daarover eerst het gesprek aan te gaan met de nieuwe eigenaar.
Is de camping aangesloten bij de Recron, dan kunt u, als u er met de eigenaar niet uitkomt, ook uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Recreatie. Het is goed dat u bewijs heeft van de overlast. Dat kan in dit geval heel goed uw verhaal ondersteunen.
Is de camping niet bij de Recron aangesloten, dan kunt u alleen naar de rechter. Hopelijk hoeft het zover niet te komen en komt u er samen uit.
Voor meer informatie over uw rechten op de camping verwijs ik u graag naar onze website: Seizoensplaats - ANWB.
Deel deze pagina