Hotelvoucher wegens annulering

Vraag gesteld door J. Schneider op 03 mei 2021

15-10-2020 boekte ik via internet een 4 daags kerstarrangement bij Fletcher Hotel Wageningse Berg. Eerst telefonisch gevraagd of ik bij annulering geld terug kon krijgen. "Geen probleem". Ik betaalde € 658,00 met creditcard en reservering werd bevestigd. Op 14 december werd bekend dat de maaltijden op de kamer gebruikt zouden moeten worden coronamaatregel). Op 15-12 heb ik per email het arrangement geannuleerd, dit werd op 16-12 bevestigd met de mededeling dat ik een voucher zou krijgen. Daar ging ik niet mee akkoord. Ik belde op 16-12 naar Fletcher, maar ze wezen gelijk naar de voorwaarden en verbraken de verbinding ineens. Op 16-12 ontving ik een 2e email aan een onbekende naam gericht, met weggevallen tekst en tikfouten en weer een verwijzing naar de voorwaarden. Ik mailde weer dat ik met die email geen genoegen nam. Op 30-12 ontving ik 3 vouchers van elk € 219,33. Op 10-01 per mail gevraagd waarom ik nog geen antwoord had op mijn 2e mail van 16-12. Op 12-01 ontving ik de laatste email met de harde mededeling dat na 18 december 2021 uitbetaling aangevraagd kan worden. Een beetje klantvriendelijkheid heb ik na annulering bij Fletcher niet meer aangetroffen.
Inmiddels waarschuw ik mensen om niet meer vooruit te betalen bij een reservering bij Fletcher. Is er nog iets wat ik zou kunnen doen? Ik wil graag zelf over m'n geld kunnen beschikken i.v.m. andere bestedingen.
Ik hoop op een positief antwoord van u.

Antwoord van Marlijn

ANWB Expert

U heeft in oktober 2020 online een 4 daags kerstarrangement bij Fletcher Hotel Wageningse Berg geboekt. Telefonisch is u vooraf gemeld dat u bij annulering uw geld terug zou krijgen. U heeft toen € 658 betaald. U heeft de boeking op 14-12 geannuleerd toen bekend werd dat er alleen nog op de slaapkamers mocht worden gegeten. Daarna ontving u een mail met de mededeling dat u een voucher zou krijgen. Ondanks uw geuite bezwaren ontving u op 30-12 drie vouchers à € 219,33. Fletcher verwijst naar haar algemene voorwaarden en stelt zich op het standpunt dat uitbetaling van de vouchers na 18 december 2021 kan worden aangevraagd. U wilt uw geld nu terug en vraagt zich af wat u kunt doen.

Er is u telefonisch gemeld dat u kosteloos zou kunnen annuleren. Ik neem aan dat u daarvan geen bewijs heeft. In dat geval gelden de voorwaarden waaronder de boeking is gedaan. Ik adviseer u die voorwaarden erop na te slaan.

Op de website van Fletcher (Fletcher Hotels - Algemene Voorwaarden) staat (op dit moment) het volgende:
Voor reserveringen tot 7 kamers gelden de volgende annuleringsvoorwaarden: 
• Tot 5 dagen voor de dag van aankomst kosteloos annuleren.
• Bij annuleringen of no show binnen 5 dagen voor de dag van aankomst, betaalt u het gehele reserveringsbedrag exclusief tax and handling fee.


Als die voorwaarden destijds ook golden had u toen kosteloos kunnen annuleren. Hier kunt u Fletcher dan op wijzen.

Verder zou u gebruik maken van de 'betwiste betalingsregeling' van uw creditcardmaatschappij. Zij gaan na of het bedrag ten onrechte is afgeschreven, in welk geval uw geld wordt teruggestort.

Meer informatie over vouchers vindt u op onze website.