EPC contact

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 02 juli 2019

Goedenavond, wij gaan vaak op vakantie naar scandinavie en rijden vaak door bij tolwegen. We krijgen dan een half jaar later een brief van EPC waarin het bedrag staat en dat maken we dan over. De laatste keer kregen we NA betaling een herinnering plus extra kosten. We hebben gebeld met hoofdkantoor in Londen en "bewijs van betaling"  moeten mailen. Dit hebben we gedaan en daar nog weer achter aan gemaild omdat we geen bevestiging kregen (waarom we gevraagd hadden) maar tot op vandaag niets gehoord. Je kunt behalve naar Londen bellen (waar hun kantoor zit) niks doen. Zijn jullie bekend met dit bedrijf, mogen ze dit zo doen (je in het ongewisse laten en niet reageren of het geld binnen is)? Hebben jullie nog tips? Wat kunnen we nog meer doen?

Antwoord van Marlijn

ANWB Expert

U heeft via het EPC tol in Scandinavië betaald. U kreeg na betaling alsnog een herinnering vermeerderd met extra kosten. U heeft gebeld en daarna een betalingsbewijs gemaild. Tot op heden heeft u niets gehoord. U vraagt om tips.

Wij zijn bekend met de Euro Parking Collection plc (EPC). Het is een organisatie die de toestemming heeft verschillende Europese handhavende organisaties (in verschillende Europese landen, waaronder Hongarije) om in hun naam bepaalde verkeersboetes, parkeerboetes of naheffingen voor tol te innen.  Meer informatie over het EPC vindt u op hun website.

Ik kan me voorstellen dat het voor u vervelend dat het EPC nog niet heeft gereageerd nadat u het betalingsbewijs heeft opgestuurd. Het enige dat ik u kan aanraden is nogmaals telefonisch contact op te nemen. Op de website is er – als ik het goed heb – ook een mogelijkheid om hen te mailen. U moet dan het referentienummer en het kenteken invullen.