Peugeot 1.6 THP motorvervuilings problemen.

Vraag gesteld door Nakkie op 07 augustus 2017

Het is nu 4 weken terug dat mijn tweede motor weer een granulaat behandeling heeft ondergaan, nadat het motor-management een storing aangaf. Het blijkt weer om motorvervuiling te gaan.

Deze nieuwe (tweede) motor heeft net 28000km gelopen en het verloop lijkt precies te gaan zoals bij de eerste motor die rond de 40000km is vervangen. Hierbij waren twee van de vier cilinders buiten specificaties en de eindcompressie niet haalden.gezien de historie bij de eerste motor zie ik geen verbeteringen. Bij de eerste motor zijn drie granulaat behandelingen gedaan. en zoals al eerder gemeld heeft deze tweede motor nog steeds weer haperingen en mis ik vermogen.

Ik wil graag een oplossing van dit zeer dure product wat niet aan de verwachtingen voldoet en het vertrouwen is in deze auto totaal verdwenen.

Wat zijn de mogelijkheden?

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

U ondervindt andermaal problemen met de motor van uw Peugeot. U stelt dat dit type motor ondeugdelijk is. U vraagt zich af wat uw rechten zijn.

Alvorens uw vraag deugdelijk te kunnen beantwoorden, verneem ik graag eerst enige aanvullende informatie:
- Welke type Peugeot dit?
- Bouwjaar?
- Kilometrage 68.000 km?

Informatie over klachten na aankoop vindt u op onze website.

 


***

 

 

 

Reactie van Nakkie:
Het bouwjaar is 2012kilometerstand is 74000
5008 1.6 THP 115 kwh/pk family

 

 

 


***

 

 

 

Reactie van Nakkie:
5008 1.6 THP 115 kwh/pk family

 

 

 


***

 

 

 

Reactie van Michiel Claesen:
Op dit platform staan vele klachten over ondeugdelijke THP-motoren (2008 -2012).

 

 

Als consument kunt u op grond van de wet een kosteloos eerstel of vervanging afdwingen. Hiervoor dient u zich wel te wenden tot de verkoper (doorgaans Peugeot dealer).

Indien de klachten telkens terugkeren, dan zou u als laatste redmiddel de koopovereenkomst kunnen ontbinden. Bij vaststelling van de gebruiksvergoeding, dient te worden uitgegaan van een afschrijving op basis van een gedwongen terugname door de verkoper. Een dergelijke berekening kunnen wij voor u uitvoeren.

Meer informatie over klachten na aankoop vindt u op onze website.

 


***

 

 

 

Reactie van Nakkie:
Kunt u deze berekening maken voor mij

 

 

 


***

 

 

 

Reactie van Michiel Claesen:
Wij maken een berekening indien de dealer/verkoper instemt met ontbinding van de koopovereenkomst. Een dergelijke berekening vergt enige tijd en kunnen wij niet op grote schaal aanbieden.

Stel voor dat u nu eerst in gesprek gaat met de dealer/verkoper.

 

 

 


***

 

 

 

Reactie van Nakkie:
En als de dealer hier niet mee akkoord gaat?

 

 

 


***

 

 

 

Reactie van Michiel Claesen:
Mocht u er met de dealer niet uitkomen, waarbij u aanstuurt op ontbinding, dan kunt u uw eventuele rechtsbijstand inschakelen en/pf het geschil ter beoordeling kunnen voorleggen aan de Geschillencommissie Voertuigen. Indien u zich in dit stadium begeeft zullen wij een dergelijke berekening voor u opstellen.

 

 

 


***

 

 

 

Reactie van Nakkie:
Ik zal een trachten een overleg te laten plaatsvinden.

 

 

 


***

 

 

 

Reactie van Nakkie:
Kunnen jullie mij ook telefonisch te woord staan??

 

 

 


***

 

 

 

Reactie van Michiel Claesen:
Sinds 1 januari 2015 bieden wij géén telefonisch juridisch advies meer. Per 1 januari 2015 kunt u onder meer uw juridische vragen stellen per e-mail of op het Experts platform.

 

 

 


***

 

 

 

Reactie van Nakkie:
Als ik het per mail doet, kom ik dan op dezelfde afdeling van u uit?

 

 

 


***

 

 

 

Reactie van Marlijn van Gellicum:
Ja, uw email komt bij dezelfde afdeling terecht (ANWB experts). Het mailadres is experts@anwb.nl.

 

 

Zou u in uw e-mail een link willen opnemen naar deze vraag op het platform?