Motor is warm gelopen. Volgens mij onjuiste hulp verleend door Route Service Renault.
Vraag gesteld door annemarga op 27 maart 2015
Mijn Renault Espace gaf via de computer aan "motor loop warm". Ik heb de auto op een parkeerplaats gezet en de Renault route service gebeld.Ik heb daar een abonnement op. De routeservice monteer kwam met een ophaalwagen en heeft
mijn probleem bekeken.De conclusie was koelvloeistof is weggelopen.Reservoir was helemaal leeg. Wat nu ?. De hulpverlener heeft 1 liter koelvloeistof toegediend,wat ik hem heb aangereikt. Vreemd was dat hij zelf niets bij hem had. Na later bleek ook dat er ongeveer 7 liter ingaat dus wat is dan 1 liter !Op zijn advies ben ik toen naar de dichts bijgaande Renault garage gereden in Apeldoorn.Ongeveer 10 km.Daar is de auto gerepareerd d.m.v. nieuwe koelvloeistof slang. Na 2 weken bleek de vloeistof weer helemaal weggelopen te zijn. Toen na mijn eigen Renault garage in Harderwijk gegaan. Na veel zoeken
is ontdekt dat het motorblok door de hitte is ontzet met alle gevolgen van dien.
Dure reparatie dus. Vlgs de chef daar, had de hulpverlener mij nooit weer de weg op mogen sturen. Maar de auto per oplader naar de dichts bij zijnde Renault garage moeten brengen. Nu zit ik met een dure reparatie wat m.i. het gevolg is van een verkeerde hulpverlening van Renault route service. Als leek ga je er toch van uit dat deze service betrouwbaar en vooral deskundig behoort te zijn.
Ik heb dit voorval ook gemeld aan Renault Nederland te Amsterdam.
Wat is uw mening hierover.
Antwoord van Annemieke
ANWB ExpertU heeft de routeservice gebeld nadat u de melding zag dat de motor warm werd. Vervolgens heeft de hulpverlener u, na het bijvullen van koelvloeistof, doorgestuurd naar een garage voor reparatie. Nu blijkt dat een grote reparatie nodig is aan de motor.
De vraag waar het in uw geval om draait is of de monteur van de routeservice u op pad had mogen sturen met uw auto na het bijvullen van de koelvloeistof. Het was achteraf wellicht beter geweest om niet meer in de auto te rijden. Wel is het zo dat de schade aan de motor op dat moment al aanwezig kan zijn geweest. De storingsmelding kwam immers niet voor niets. In veel gevallen is er dan al schade. Als u de monteur al een verwijt kunt maken is het nog maar de vraag in hoeverre de schade hierdoor is verergert. Dit zou door een expert onderzocht moeten worden.
Deel deze pagina