Hotel betaald dubbele overgemaakt geld niet terug.

Vraag gesteld door Hdsvs op 16 juni 2016

Geld stond nog niet op de rekening van het hotel bij aankomst. Geld nogmaals voldaan aan de balie. Betalingsbewijs gekregen en het zou terug gestort worden. Meermaals telefonisch contact geweest. Helaas nog steeds geen geld terug, wel aangeven dat het al is overgemaakt etc..

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Hotel betaalt dubbel betaalde verblijfskosten niet terug. U vraagt zich af hoe nu te handelen.

Raad u aan het hotel per e-mail te sommeren het teveel betaalde binnen 14 dagen na dagtekening terug te boeken, bij gebreke waarvan u rechtsmaatregelen zult treffen etc

Creditcard
Indien u een der betalingen per creditcard heeft voldaan, kunt u het bedrag laten storneren/ betwisten bij de creditcardmaatschappij.

Hotel buitenland
Wanneer het hotel terugbetaling van het onverschuldigde weigert, kunt u zich wenden tot het Europees Consumenten Centrum (ECC: voor grensoverschrijdende geschillen).