conflict met Renault Nederland over garantie Twizy

Vraag gesteld door swlswl op 25 mei 2016

Renault Nederland verleent geen garantie op een defect, waardoor de accessoire-accu niet wordt geladen vanuit de hoofdaccu voor het elektrisch rijden. 2 x heeft zich dit probleem voorgedaan, en tot 2 x toe krijg ik geen reactie op het omschreven probleem, maar wijkt Renault Nederland uit naar zijsporen. in het eerste geval naar lekstromen die zouden worden opgewekt door de achteruitrij-camera, in het tweede geval door takjes die de ventilator ervan zouden weerhouden om "de accu" te koelen. de accessoire-accu wordt, net als bij een niet-elektrische auto, echter helemaal niet gekoeld door een ventilator en de ventilator van de hoofdaccu (voor het elektrisch rijden) springt gewoon aan bij het opladen van de auto. in mijn optiek zit er een probleem in het elektrische systeem van de samenwerking tussen de beide accu's. maar hoe krijg ik mijn recht ?

Antwoord van David

ANWB Expert

U heeft een geschil omtrent een defect met de startaccu. U schrijft dat Renault Nederland niet reageert op het probleem.

Heeft u de verkoper al gesproken over dit defect? Met de verkoper heeft u een overeenkomst gesloten en die dient u juridisch gezien aan te spreken als er sprake is van een ondeugdelijk product.

Als u de auto nieuw heeft gekocht bij een BOVAG garage en het geschil wordt niet opgelost, dan is het mogelijk de Geschillencommissie Voertuigen te verzoeken een uitspraak te doen.

Lees meer over klachten na aankoop.