Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Juridisch hulp bij geschil

Vraag gesteld door Wietse1 op 27 maart 2018

Enige tijd geleden een auto gekocht waar destijds spoedig gebreken bij waren.
De garage op de hoogte gesteld en deze is na veel wikken en wegen akkoord gegaan met reparatie.
Mijn vermoeden was een lekke koppakking. Mijn voorstel was dat ik materiaal zou leveren en garage de arbeidsuren voor zich zou nemen.
Na auto bijna 2 weken kwijt te zijn en na meerdere telefoontjes heeft deze de auto toch gerepareerd. Ik heb steeds aangegeven dat mijn vermoeden een lekke koppakking was maar de garage geloofde dat niet. Na vervangen van waterpomp en distributie riem zou het probleem zijn opgelost. Dit is helaas niet het geval. Wel zit tussen reparatie en de laatste melding een aantal weken, dit ivm vakantie en gebruik andere auto. Dus nieuwe probleem / oude niet eerder ontdekt.
Garage is reeds weer op de hoogte gesteld van het probleem en zegt dat ze niks voor mij kunnen doen.
Wat zijn nu mijn volgende stappen en mogelijkheden?
Mvg W.Tijssen

Antwoord van Michiel

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Er dreigt een geschil met de garagist ter zake aankoop occasion. U vraagt zich af hoe nu te handelen.

Alvorens uw vraag te kunnen beantwoorden, ontvang ik graag eerst enige aanvullende informatie;aankoop d?atum?

  • koopprijs?
  • bouwjaar?
  • garantie?
  • kilometrage (bij aanschaf/huidig)?

Meer informatie over klachten na aankoop vindt u op onze website.