Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Storing bij Ford

Vraag gesteld door Zinzis op 29 december 2017

In 2015 heb ik een Ford Focus wagon gekocht. Motor onderhoud nu lampje ging geregeld branden. Bij de dealer is de auto uitgelezen maar niets gevonden. Heb dit jaar maart 2017 mijn auto ingeruild om van dit probleem af te zijn. Helaas heeft deze auto het ook. Wat voor juridische stappen kan ik nemen.

Antwoord van Yda

Antwoord van Yda

ANWB Expert

U vraagt welke stappen te ondernemen nu bij uw Ford van nog geen jaar oud het motoronderhoudslampje gaat branden.

Een lampje dat gaat branden, is een waarschuwing en een reden om naar de garage te gaan. De garage moet onderzoeken wat de reden van het brandende lampje is en er voor herstel zorgen. In uw vraag geeft u niet aan dat u al bij de garage geweest bent. Wel geeft u aan dat bij uw vorige auto hetzelfde lampje ook regelmatig ging branden en dat de garage niets kon vinden. U hoeft niet te accepteren dat de garage niets kan vinden. Zij moeten op zijn minst de oorzaak van het brandende lampje kunnen aangeven. Dus helaas moet u ook met deze auto weer terug naar de verkopende dealer en herstel eisen.



***

Reactie van Zinzis:

Hi Ada,
Ik ben al verschillende keren bij de dealer geweest. Telkens krijg ik te horen dat ze bij het uitlezen van de computer niets kunnen vinden. Ik had de auto drie weken toen het lampje begon te branden. Ze hebben al de accu vervangen. Als ik een vervangende auto mee krijg heb ik deze problemen nooit.Ik weet niet wat ik hier mee aan moet.



***

Reactie van Yda Matthijssen:

In uw antwoord lees ik dat u al bij de garage bent geweest en dat dat tot nu toe niet tot een oplossing of diagnose heeft geleid. Als het moment is aangebroken dat u er in overleg met de verkopende garage niet uitkomt dan ik het tijd voor een brief. U moet dan de verkopende garage schriftelijk in gebreke stellen en een termijn stellen om tot een diagnose en oplossing te komen. Als het dan nog niet lukt dan kunt u de zaak voorleggen aan de Geschillencommissie Voertuigen.

Meer informatie vindt u hier: klachten na aankoop



***

Reactie van Zinzis:

Dank je wel Yda.