Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

kenteken: 48-TX-NR. Geschil Belgische garage na foute reparatie

Vraag gesteld door PvG1976 op 6 augustus 2018

Beste expert,

Tijdens onze vakantie hebben we pech gekregen. We zijn in Belgie afgesleept. De conclusie was dat onze turbo kapot bleek te zijn. Na overleg met ANWB die me de garage (Verviers depanage) waardoor de auto werd afgesleept aanraadde (nadat ik er was geweest en heb terug gemeld aan anwb dat de garage mij louche overkwam).
Na een aantal dagen werd de auto terug gebracht en heb ik €1280,- afgerekend voor de vervanging van de turbo. De volgende dag zijn we ermee gaan rijden en vonden we dat de auto niet de power had die we gewend waren. We zijn daarop terug gegaan naar de garage en hebben gevraagd of ze konden nakijken of het echt goed was. Ze hebben me er daarop ervan overtuigd dat het echt goed was.
De volgende dag dus met caravan doorgereisd naar Frankrijk. Na plm 250km kregen we een melding van het motor management dat er weer een storing was. Na opnieuw een depanage erbij te hebben gehaald bleek dat het weer een probleem met de turbo was. Hierna hebben we vervangend vervoer gekregen voor de rest van de vakantie en is onze auto gerepatrieerd naar Nederland.
De auto staat op dit moment bij onze garage in Borculo (vakgarage Berkelland, tel: 0545 280200)
Wij zouden graag willen dat de ANWB bemiddeld met de Belgische garage omdat wij er niet van overtuigd zijn dat het juiste is gerepareerd of niet op de juiste manier is gerepareerd (wellicht had er helemaal geen nieuwe turbo in gehoeven). We zijn ervan overtuigd dat de ANWB meer invloed heeft op de garage omdat de ?eigenaar? niet veel van mij aan nam.

Ik hoop dat dit met enige urgentie kan worden opgepakt omdat ik vandaag na inleveren van de huurauto geen vervoer meer heb en ik morgen toch naar mijn werk moet.

Met vriendelijke groet,
Peter van Gestel

Antwoord van Henny

Antwoord van Henny

ANWB Expert

Gisteren heb ik gereageerd op een door u gestuurde mail. Ik begrijp dat het om hetzelfde probleem gaat. Ik heb uw vraag nu doorgestuurd naar het klachtenteam. Zij zullen contact met u opnemen.