Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Hoe krijg ik teveel betaald geld terug van SunnyCars?

Vraag gesteld door Ido op 2 januari 2017

Geachte heer/mevrouw,

Via de ANWB heb ik bij Sunnycars een auto gehuurd in Spanje.
Ik hoefde niets meer te betalen alles was voldaan.

Toen ik de auto kwam afhalen moest ik mijn credit card geven voor de zekerheid.

Achteraf blijkt dat er op een huurprijs van € 138,= nog een keer € 223,61 afgeschreven is.
Heb hier Sunnycars over gebeld welk e mij adviseerde om per mail dit bij hun te melden wat ik dan ook gedaan heb zodat zij e.e.a. uit konden zoeken.

Nadat ik niets meer vernam heb ik 7-12-2016 nogmaals een mail gestuurd waarop ik op
30-12-2016 onderstaand antwoord kreeg.

Wilt u voor mij onderstaande in behandeling nemem, ik ben bang dat ik er met Sunnycars niet uitkom gezien hun reactie,

Met vriendelijke groet,

I. Paulusma

Verstuurd 30-12-2016

Geachte heer/mevrouw,

Dank voor uw reactie.

Ik heb aangegeven aan de balie dat alles geregeld was vanuit Nederland.

De balie medewerker, die overigens slecht Engels sprak, gaf aan dat zij mijn credit card moest registeren anders kreeg ik geen auto.
Ze deed voorkomen dat dit bij de procedure hoorde en dat mijn creditcard als borg diende.
Als dit het risico is dat je als klant loopt, dan is dit de laatste keer dat ik via uw organisatie gereserveerd heb.
Mijn vertrouwen is dermate beschaamd, daar ik dit via de ANWB site geregeld heb.
Ik zal mijn (negatieve) ervaring in deze ook bij de ANWB neerleggen en eveneens hiervoor aansprakelijk stellen.

Hartelijke groet,
Ido Paulusma

Ontvangen 30-12-2016

Reservering 6866905
Party Paulusma, Ido (M)
Ophaallocatie Santiago De Compostela AP
Huurperiode 29.09.2016 - 06.10.2016
Categorie BB - VW Polo /AC/4dr
Beste heer Paulusma,
Hartelijk dank voor uw bericht.
U heeft ons gevraagd uit te zoeken waarvoor uw credit card belast werd. We hebben contact opgenomen met de wagenparkaanbieder ter plaatse voor een toelichting. Zij laten ons weten dat uw credit card belast werd voor de kosten van een extra verzekering.
Deze kosten zijn exclusief de lokale belastingen en niet inbegrepen in de huurprijs van Sunny Cars en dienen derhalve ter plaatse te worden voldaan.
Ter plaatse is een eigen risico van toepassing. Deze dient aan de verhuurder voldaan te worden wanneer er sprake is van schade, waarna u het eigen risico kunt claimebn bij Sunny Cars. Volgens de medewerker van Europcar heeft u aangegeven dit eigen risico niet te willen voldoen waarna besloten zou zijn de borg (en dus het eigen risico) af te kopen. Deze kosten worden na afloop van de huur niet gerestitueerd.
We vertrouwen erop dat we u hiermee alles helder hebben uitgelegd. Heeft u nog vragen, neem dan schriftelijk contact met ons op, zodat deze correspondentie ook gedocumenteerd kan worden en blijven.
Met vriendelijke groet,
Femke van der Werf
Customer Relations Department

Ontvangen 7-12-2016
Reservering 6866905
Party Paulusma, Ido (M)
Ophaallocatie Santiago De Compostela AP
Huurperiode 29.09.2016 - 06.10.2016
Categorie BB - VW Polo /AC/4dr
Beste heer Paulusma,
Op dit moment hebben wij nog geen definitieve reactie ontvangen van onze verhuurpartner. Wij hebben hen gevraagd e.e.a. uit te zoeken met betrekking tot uw bevindingen.
Zodra wij meer informatie ontvangen zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Met vriendelijke groet,
Gerda Schuurhuizen
Customer Relations Department

Verstuurd 4-12-2016
Geachte heer/mevrouw,

Kunt u mij de status aangeven over de claim t.a.v. onderstaande reservering?

Hartelijke groet,
Ido Paulusma

Verstuurd 16-11-2016

Geachte heer/mevrouw,

Zoals telefonisch aangegeven is er ten onrechte een bedrag van € 223.61 door EUROPCAR afgeschreven in Santiago de Compestella
UW HUURAUTORESERVERING #6866905

Hartelijke groet,
Ido Paulusma


Antwoord van Yda

Antwoord van Yda

ANWB Expert

Uw vraag is in behandeling genomen. U krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.



***

Reactie van Yda Matthijssen:

Ik heb inmiddels uw klacht met verzamelde informatie door gestuurd naar onze klachtenafdeling. Zij zullen contact met u opnemen.



***

Reactie van restaurator meubels:

ik heb pas een reis geboekt per trein door Zwitserland bij de Spoorwinkel in Amsterdam/Leiden. In Bazel bleek dat de meeste reisbiljetten niet in het mapje zaten, wel de reserveringen (ik had die thuis aangezien voor zowel reservering als voor reisbiljet) en moest vanaf dan op alle trajecten betalen. Toen bleek dat er nog meer niet klopte ben ik de 3e dag teruggekeerd naar Nederland.
Heb mijn beklag gedaan en geld teruggevraagd. Alleen de kosten van de hotels waar ik niet ben geweest kan ik terugkrijgen, € 400,-- plm.
Kunt mij behulpzaam zijn bij het terugkrijgen van geld van reisbiljetten die ik heb moeten betalen.
Eigenlijk wil ik de gehele reissom terug ontvangen.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Margreet Buehre