Graag wil ik reactie van Mazda Nederland op onderstaand probleem

Vraag gesteld door Coebel op 17 februari 2015

Op onderstaand bericht en telefonisch verzoek heb ik geen reactie ontvangen dan verwijzing naar de dealer. De oud-dealer Autohome (Leiderdorp)en recente dealer Baak (Alphen a/d Rijn). Met name de laatste, die hier het voortouw in zou kunnen nemen, ziet hier, door eerder ervaringen wijs geworden, geen heil in. Dealers van Mazda draaien, voor een belangrijk deel, op voor 'garantie'. En worden teruggefloten door Mazda importeur.
Mw. Philipsen vermeed hedenmorgen nauwkeurig enige reactie te geven, dan alleen werwijzing naar een dealer.
Ik wil wel eens weten wat de reactie van MAZDA is.
Opmerking. De totale herstelkosten. In eerste instantie vervanging van injector, en zuigerstang met zuiger + naderhand een ruilmotor met kilometerstand van ca 50k (inclusief: arbeidsloon, testen, auto-leen, vloeistof automatische versnellingsbak reiniging en vervanging van een versnellingsbaksensor en vele andere klussen om de wagen goed aan de praat te krijgen) .

Wat kunnen jullie doen om Mazda wakker te schudden?

----Origineel Bericht----
Van : info-nl@mazdaeur.com
Datum : 06/01/2015 11:17
Aan : t.hollander4@kpnplanet.nl
Onderwerp : MCC 1-1477647828 - Mazda Nieuwsbrief

Beste heer den Hollander,

Wij bevestigen u goede ontvangst van uw mail dd. 24 november en 6 januari jl.

In reactie op uw vraag hebben wij uw gegevens uit ons databestand verwijderd. U zal dan ook in de toekomst geen correspondentie van Mazda meer ontvangen.

Onze excuses voor het ongemak!


Best regards / Vriendelijke groeten

An Philipsen
Mazda Customer Care
_____________________________
Mazda Motor Nederland

P.O. Box 353, 2740 AJ Waddinxveen
Phone: 00800 / 32 43 54 65
E-mail: info-nl@mazdaeur.com Web: www.mazda-stories.eu

VOLG ONS VERHAAL OP:

web http://www.mazda.nl/over-mazda/overzicht/mazda-verhalen/
facebook www.facebook.com/mazdanl
twitter www.twitter.com/mazdanl
youtube www.youtube.com/mazdanederland
flickr www.flickr.com/mazdanl


From: t.hollander4@kpnplanet.nl [mailto:t.hollander4@kpnplanet.nl]
Sent: Monday, November 24, 2014 2:43 PM
To: MarketingMMNL
Subject: Re: Mazda Nieuwsbrief

Geachte heer mevrouw,

Ik heb net gemeld dat ik geen prijs meer stel op informative van Mazda.

Reden.
Mijn Mazda 626 (75-JPH-7), moest door een 'opgeblazen' motor bij een kiliomerstand van ca 70k (!!), het komt nooit voor; maar wel bij mijn auto, worden voorzien van een 'nieuwe' motor.
Aangezien hij, toen 17 juli 2014, vrijwel exact 5 jaar oude was, was claimen van garantie geen optie, mede doordat mijn formele dealer inmiddels failliet was verklaard.

Zoals u wellicht zult kunnen begrijpen, is dit mijn eerste en mijn LAATSTE Mazda. Door de enorme reparatieprijs (dit was wel een erg grote beurt), zit ik de komende jaren helaas aan deze auto vast, omdat bruin voorlopig geen ander kan trekken.
Indien u geïnteresseerd bent in wat er exact is gebeurd, kunt u mij ook telefonisch via 06 321 63 88 76, bereiken.

Groet,
Theo den Hollander
----Origineel Bericht----
Van : marketingmmnl@mazdaeur.com
Datum : 21/11/2014 14:31
Aan : t.hollander4@kpnplanet.nl
Onderwerp : Mazda Nieuwsbrief

Antwoord van Annemieke

ANWB Expert

Ik begrijp dat uw auto een probleem heeft gehad met de motor. Uw auto was toen 5 jaar oud. De motor is vervangen door een nieuwe motor. De garantie was voorbij.

Op het moment dat u een auto koopt mag u daar redelijke verwachtingen van hebben. In dit geval een redelijke levensduur van uw motor. Deze wordt bepaald door het bouwjaar van de auto, het aantal gereden kilometers, het onderhoud en het gebruik. Als vaststaat dat het probleem is veroorzaakt door een gebrek aan de motor zelf en de te verwachten levensduur nog niet is bereikt kunt u de verkoper van de auto hierop aanspreken. Deze heeft u dan een product geleverd dat niet voldoet aan wat u daar van mag verwachten. De dealer zou dan het gebrek moeten herstellen. Ook zou hij u dan tegemoet moeten komen in de kosten van de reparatie. Of dat in dit geval is gebeurd kan ik niet uit uw verhaal opmaken.

De importeur is door u niet aan te spreken op grond van de wet. De importeur heeft u de auto niet geleverd. U heeft een overeenkomst met de verkoper. Als de importeur geen standpunt inneemt kunt u deze hier dan ook niet toe dwingen.

Via bijgaande link vindt u meer informatie over uw juridische mogelijkheden. http://www.anwb.nl/rechtshulp/koop-en-onderhoud/klachten-na-aankoop/stappenplan-klachten-na-aankoop