Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Autohuur dubbel betaald

Vraag gesteld door Jaagje op 27 juli 2018

Ik heb bij Rentalcars een auto gehuurd en vooraf betaald inclusief verzekering. Bij teruggave van de auto moest ik tekenen voor een bedrag maar dat was al betaald zei Budget. Nu heeft Budget wederom de huur afgeschreven van mijn creditcard. Ik heb budget meerdere malen gebeld en gemaild en bewijsstukken gestuurd maar ik heb nog geen enkel bericht ontvangen. Wat nu? Budget rent a car is in Engeland gevestigd. Het gaat om 285 euro. Wat nu?

Antwoord van Michiel

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

De autoverhuurder heeft tweemal de huursom in rekening gebracht op uw creditcard. Nu de verhuurder niet reageert op uw bezwaar, vraagt u zich af hoe nu te handelen.

Indien u de auto via een bemiddelaar zoals sunnyCars heeft gehuurd, dan dient u contact op te nemen met de bemiddelaar.

Betwiste betaling
Via uw creditcardmaatschappij kunt u de dubbele betaling van de huurkosten betwisten. Als na onderzoek blijkt dat uw betwiste betaling terecht is, dan wordt het teveel betaalde aan u gerestitueerd.

ECC
Indien u als consument de auto heeft gehuurd, kunt u - nu er sprake is van een grensoverschrijdend geschil - de hulp van het Europees Cnsumenten Centrum inroepen. Deze service is kosteloos.

Rechtsbijstand
Afhankelijk van de dekking kunt u de zaak ook uit handen geven aan uw eventueel beschikbare rechtsbijstandverzekeraar.