vaartland geeft geen service terwijl ik wel Bovag garantie heb
Vraag gesteld door heijdemans op 7 augustus 2017
remmen lopen aan tijdens het rijden (piependgeluid) naar de garage geweest conclusie krommenremschijven ,ik heb er3000km meegereden ze willen ze niet gratis vervangen.bovag gebeld ,die zei ze vallen wel onder de garantie WAT NU,vaartland komt er bij de anwb in hun adv ergunstig uit hoe kan dat?
Antwoord van Michiel
ANWB ExpertOndanks Bovag garantie weigert de garagist de kromme remschijven te vervangen. U vraagt zich af hoe nu te handelen.
Tenzij de garagist kan aantonen dat u de kromme remschijven zelf heeft veroorzaakt, dient men de remschijven op grond van de BOVAG-garantie te vervangen.
Indien de garagist dit weigert, dan dient u deze schriftelijk in gebreke te stellen. Stel een redelijke termijn (veertien dagen) waarbinnen de reparatie uitgevoerd dient te worden, bij gebreke waarvan u elders de remschijven zal laten vervangen, en deze kosten nadien zal verhalen op de garagist.
Meer informatie over klachten na aankoop vindt u op onze website.
Deel deze pagina