Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

motoren Mover defect

Vraag gesteld door Materzwolle op 18 januari 2018

Beide motoren van mijn Truma.SE zijn na 6,5 jaar kapot gegaan. Dat lijkt me te snel. Mede gelet op de wettelijke garantietermijn lijkt me een (gedeeltelijke) vergoeding gerechtvaardigd.
Wie heeft soortgelijke ervaringen met de mover en de mogelijke afhandeling door Gimeg, die overigens zeer slecht bereikbaar zijn

Antwoord van Marika

Antwoord van Marika

ANWB Expert

De motoren van uw caravan zijn na 6,5 jaar kapot gegaan. Dat vindt u te snel en u vraagt zich af of u een (gedeeltelijke) vergoeding kunt krijgen.

Om aanspraak te maken op een eventuele vergoeding zou u de verkoper kunnen aanspreken hierop. Door middel van een onafhankelijke expertise kan er vastgesteld worden waar de oorzaak van het defect gelegen is. Indien dat buiten uw toedoen blijkt te zijn kan u een vergoeding verlangen indien de levensduur langer behoorde te zijn. Let er wel op dat het inschakelen van een onafhankelijk expert kosten met zich meebrengt. Misschien kunt u daarom op basis van ongelijk een expert inschakelen. Ik wil wel meegeven dat het ongebruikelijk is dat beide motoren (gelijktijdig) kapot gegaan. Het hangt er in dit geval dan ook van af hoe het gebruik van de movers is geweest.