Hoelang mag het duren voordat de LMC fabriek een dak heeft vervangen waar de isolatie ontbreekt in het voorste en achterste dakdeel.
Vraag gesteld door Patatakker op 23 november 2015
Een LMC Musica 490E van 2014 gekocht in september 2014 bij LMC dealer Boekelaar blijkt geen dakisolatie in de voorste en achterste ronding te hebben. Ik kwam hier achter doordat, liggend in bed met gesloten gordijnen, het buitenlicht door het dak te zien is. Zelfs de schaduw van een bewegend takje is gewoon te volgen. Na het overtuigen van Boekelaar van dit euvel, middels langsgaan met de caravan, blijkt de LMC fabriek zeer klantonvriendelijk dit probleem op te pakken. Zij vinden de enige oplossing, het vervangen van het dak, een kostbare zaak. In eerste instantie zou het probleem binnen 3 weken opgelost zijn. Nu echter blijkt dat ik al meer dan 2 maanden wacht op mijn caravan. Ook willen zij de strip boven het voorraam waar geen raamluifergleuf in zit niet meteen vervangen tijden het vervangen van het dak. Kortom de LMC fabriek toont weinig begrip en klantvriendelijkheid naar de klant en dealer.
Antwoord van Michiel
ANWB ExpertU vraagt binnen welke termijn de verkoper (importeur/fabrikant) een reparatie/herstel dient uit te voeren.
Redelijke termijn reparatie
art 7:21 lid 3 BW:
'De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen (waaronder herstel/reparatie).'
Onder en meer afhankelijk van het voorradig zijn van onderdelen, is een termijn voor herstel van twee tot drie weken redelijk.
Nu u al meer dan twee maanden in afwachting bent van herstel, zou een leencaravan gedurende de resterende periode van herstel redelijk zijn.
Ook zou u de verkoper (contractspartij) een termijn kunnen stellen (bijvoorbeeld twee weken) waarbinnen de reparatie voltooid dient te zijn, of anders voor vervanging te kiezen.
Voor meer informatie over klachten na aankoop, verwijs ik u graag door naar onze webpagina: 'Klachten na aankoop'.
Deel deze pagina