Problemen met betalingen en contact over tolheffing in Zweden

Vraag gesteld door M. Wesselius op 02 februari 2016

De tolheffing van EPASS24 in Zweden van € 1,49 heb ik iets te laat betaald. Vervolgens tijdig een boete van € 31,96 (300 SEK) betaald en krijg alsnog een boete van € 53,26 (500 SEK). Ter voorkoming van nog meer problemen heb ik deze boete toch maar tijdig betaald en bezwaarschrift in gediend. Ondertussen was het banknummer etc. van EPASS24 wel gewijzigd. Blijkbaar gaat er heel veel mis bij EPASS24. Dit was allemaal nog in 2015. Daarna niets meer gehoord. Via het z.g. Nederlandse e-mail adres: nl@epass24.com geen enkele reactie ontvangen en ook niet op mijn bezwaarschrift bij het kantoor in Zweden. Dus geen antwoord en ook niet terug storten van mijns inziens volkomen onterechte 2e boete. Om moedeloos van te worden en dan om € 1,49.
Vandaar dat ik nu hulp zoek bij de ANWB.
Vraag aan ANWB: kunt u c.q. wilt u ook contact opnemen als grote organisatie met het kantoor in Zweden dat deze handelwijze van EPASS24 wel heel frustrerend werkt voor toeristen.

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

U heeft een klacht over EPASS24 naar aanleiding van een te laat voldane tolheffing. Ter voorkoming van meer problemen heeft u de verhogingen/boetes voldaan. Op het bezwaarschrift welke u vervolgens heeft ingestuurd, heeft u niets meer vernomen. U vraagt zich af hoe nu te handelen.

In overleg met het Europees Consumeneten Centrum (ECC) kunt u de zaak per e-mail aan hen voorleggen. Geef in de e-mail een beknopte omschrijving aan van de klacht en stuur een kopie van de relevante documenten mee.

ECC
Het ECC is er voor consumenten in de lidstaten van de EU, Noorwegen en IJsland die een geschil hebben met een ondernemer in een andere lidstaat.